• شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97091004492
  • خبرنگار : 30054

جبران هزینه‌های خسارت به صاحب کالا در بیمه باربری

جبران هزینه‌های خسارت به صاحب کالا در بیمه باربری

هنگامی که محموله خود را به سفر می‌فرستیم، خصوصا اینکه خود همراه آن نیستیم، در واقع آن‌ را به سرنوشتی می‌سپاریم که از بعضی جهات، دیگر در کنترل ما نیست. ما آن را نخواهیم دید، تا زمانی که خبر وصولش از مقصد اعلام شود.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام بیمه گسترش فروش فردا، به طور کلی خطراتی که محموله ما را تهدید می‌کنند شامل دو دسته حوادث پیش‌بینی نشده، و نیت‌های سو هستند. اما  در سطحی موشکافانه می‌بینیم که آنچه محموله ما را تهدید می‌کند در حقیقت ذات خود کالاست. میزان ارزشی که ما برای آن قائل هستیم و میزان بهایی که آن کالا دارد، بزرگترین دلیل برای مراقبت از آن می‌باشد. در حقیقت ما خود برای همه محموله‌هایمان بیمه باربری را لازم نمی‌بینیم و در شرایطی که اجباری نداشته باشیم، اغلب در مقابل موارد دست‌وپاگیری چون بیمه و مالیات، مایل به ساده‌تر کردن کارها هستیم. اما گاه در مقابل بعضی محموله‌ها، بدون هیچ اجباری لازم می‌بینیم که حتما یک پشتوانه امن فراهم کنیم و این ذات محموله ماست که این نیاز را ایجاد می‌کند. چه این محموله فقط یک‌بار حمل شود و چه کالای بازرگانی باشد که ارسالش روندی دایمی و طولانی‌مدت داشته باشد.

اگر حس امنیت در حمل محموله‌ها وجود داشته باشد، یحتمل کمتر از نصف آن در معادلات پیچیده بازار و روابط تجارت حل می‌شود و بیشتر از نصف آن  فقط در پدیده بیمه خلاصه می‌شود. اگر پدیده بیمه در جوامع بشری متولد شده و رشد کرده و تکامل پیدا کرده، پس نیاز به امنیت را برآورده کرده است. به همین ترتیب بر حسب افزایش تقاضا، عرضه بیمه نیز بالا رفته و از آنجا که بیمه‌ها اکثرا غیر دولتی هستند، میدان رقابت باز و صنعت بیمه به پیشرفت امروزی رسیده است.

و اما در انتخاب حس امنیت توسط شرکت بیمه، در وجود خود و ایجاد هاله امنیت به دور محموله، چه چیزهایی را درنظر می‌گیریم؟

روشن است که مایلیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شرکت بیمه‌گر تشریفات صدور بیمه باربری را انجام و بلافاصله آنرا صادر کند و بیشتر از آن، حتی مایلیم که  آن را به صورت غیر حضوری و در حداقل زمان ممکن تحویل نماید. گذشته از همه اینها، ارائه خدمات در زمان خسارت، توانگری مالی، نیکنامی و اعتبار بیمه‌ای که آن را انتخاب می‌کنیم هم در ایجاد احساس امنیت در وجود ما، تاثیرگذار است که خوشبختانه بیمه پارسیان تاکنون موفق شده تا با عملکرد تخصصی چنین ذهنیت مثبتی را در بین بیمه‌گذاران خود ایجاد و آن را حفظ کند.

و آیا جز احساس امنیت، چیز دیگری نیاز داریم وقتی تصمیم گرفتیم محموله ارزشمندمان را به سفر بفرستیم؟حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند. آیا می‌دانید هنوز هم بسیاری از تجار در اثر از دست دادن کالاهای خود در مسیر حمل، در آستانه ورشکستگی قرار می‌گیرند؟ آیا می‌دانید با خرید بیمه باربری، شما می‌توانید در صورت بروز خسارت هزینه‌های واقع شده را جبران کنید؟

 بیمه باربری  بیمه‌ای است که به موجب آن شرکت بیمه در مقابل حق بیمه‌ای که از صاحب کالا یا بیمه‌گزار دریافت می‌کند، متعهد می‌شود، چنانچه در جریان حمل کالا از نقطه مبدا تا نقطه مقصد در نتیجه وقوع خطرهای موضوع بیمه، کالا تلف و یا دچار خسارت تحت پوشش بیمه‌ای شد، زیان وارده را جبران کند.

شرکت خدمات بیمه‌ای گسترش فروش فردا نماینده حقوقی بیمه پارسیان با استعانت از خداوند متعال و بهره‌گیری و تلفیق متخصصان مجرب در صنعت بیمه، موفق به راه‌اندازی سامانه خرید آنلاین بیمه‌نامه "بیمکوک" شد که امکان ثبت سفارش انواع خدمات بیمه به‌صورت آنلاین در آن فراهم شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۲۱۴۹۷۸۳ تماس بگیرند و یا به آدرس سایت شرکت گسترش فروش فردا مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha