به گزارش ایسنا، احمد خسروی در نشست با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه طی سال گذشته به دلیل تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، کمترین تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی را در سطح استان داشتیم، اظهار کرد: حفظ وضعیت موجود صنعت استان از اولویتهای شهرکهای صنعتی کردستان است و باید این روند حمایتی، طی سالهای آینده نیز ادامه یابد.
وی با تاکید بر اینکه رونق تولید، ارتباط مستقیمی با فعالیتهای شرکت شهرکهای صنعتی دارد، افزود: تحریمهای ناعادلانه و مشکلات معیشتی سال گذشته، موجب پمپاژ نوعی بی اعتمادی و بدبینی بین مردم نسبت به رونق تولید شد اما خوشبختانه علی رغم وجود مشکلات عدیده و عدم وجود زیرساختهای بخش صنعت در استان، ۶ درصد کل فروش زمینهای شهرکهای صنعتی طی سال گذشته اتفاق افتاد که امری خوش بین کننده و امری نادر طی عمر ۲۵ ساله این شهرک صنعتی است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان، با تاکید بر اینکه این استان در حوزه صنعت، ضعیف است و نیازمند کمک و حمایت بیشتر کشوری است، بیان کرد: پیمانکاران در سال گذشته به دلیل افزایش قیمتها و ارز، رغبت کمتری برای انجام کار در سطح استان داشتند، که با حمایتها و اقدامات صورت گرفته توانستیم ۵۳ پیمانکار را انتخاب کنیم و به جامعه متخصصین مورد هدف خود برسیم.
خسروی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی به معنی آماده کردن بازار و مردم است و این قضیه برای حمایت بیشتر باید اجتماعی شود، ادامه داد: در بازار علمی امروز تکنولوژی جدید مورد نیاز بازاراست و تولید باید از بازار شروع شود که در این زمینه تولید کننده باید نیاز بازار را شناسایی کند.
وی تاکید کرد: امسال با توجه به شعار سال، مبنی بر رونق تولید، تولید کننده باید بتواند خود را مطرح کند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کردستان از برپایی اولین نمایشگاه رونق تولید برای معرفی توانمندیهای صنایع کوچک و متوسط در استان خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه در این راستا به معنی بازاریابی و آماده کردن مشتری است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان، بیان کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی پتانسیلهای تولید و فناوری استان کردستان است، همچنین تولید کنندگان میتوانند در این نمایشگاه نیاز بازار را شناسایی کرده و قدرت کیفیت کالای خود را نیز به نمایش بگذارد.
وی با بیان اینکه صنعتگران کردستانی به کیفیت اهمیت زیادی میدهند و این به نوعی فرهنگ بین مردم کردستان تبدیل شده است، افزود: کردستان جایگاه صنعتی ضعیفی دارد، اما به لحاظ صنعتگر، استعدادهای زیاد و صنعتگران قوی در سطح کشور دارد که محصولات خود را با کیفیت بسیار مطلوبی به بازار ارائه میکنند.
خسروی، اعتمادسازی و خودباوری به تولیدات داخلی بین مردم را یکی از نکات اساسی برای رونق تولید دانست و عنوان کرد: امیدواریم تولیدکنندگان با حضور در این نمایشگاه و معرفی کالای با کیفیت خود این خودباوری را به جامعه تزریق کنند.
وی با اشاره به دعوت از هیأت خارجی از کشور عراق برای حضور و بازدید در این نمایشگاه به منظور معرفی تولیدکنندگان استان در آن کشور، افزود: امیدواریم این نمایشگاه بتواند تأثیرات فرهنگی خود را بر مردم بگذارد و معرف خوبی برای تولیدکنندگان استان کردستان باشد.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان بیان کرد: نمایشگاه «رونق تولید استان کردستان» با حضور ۱۱۰ تولید کننده داخلی و در ۸۳ غرفه از ۲۷ تا ۳۱ خردادماه در محل نمایشگاههای دائمی استان کردستان برپا شده است.
وی اعلام کرد: به منظور کاهش بار ترافیکی و رفاه حال بازدیدکنندگان این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۲ شب در سطح استان دایر میباشد.
خسروی، به بخش مسابقه این نمایشگاه در دو حوزه ارائه ایده و عکاسی یادآور شد: در پنج روز نمایشگاه هر روز دو نفر در بخش عکس و دو نفر در بخش ایده به عنوان برتر معرفی شده و در روز پایانی نمایشگاه مورد تجلیل قرار میگیرند.
وی به برگزاری کلاسهای مشتری مداری، چینش غرفه و فروشگاه چینی در حاشیه این نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: این کلاسهای آموزشی به منظور بالا بردن توانایی تولیدکنندگان در جذب مشتری و مشتری مداری و تشویق مصرف کنندگان برای خرید کالای ایرانی برگزار میشود.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کردستان یکی از مشکلات استان کردستان آماده نکردن و عدم فرهنگ سازی لازم بین مردم برای پذیرش فضای صنعتی دانست و یادآور شد: اگر ما بخواهیم که یک بخش کشاورزی پیشرفته و یا گردشگری موفق و استفاده بیشتر از معادن داشته باشیم باید به بخش صنعت نگاه ویژهای داشته باشیم.
انتهای پیام
نظرات