• یکشنبه / ۲ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 98040200754
  • منبع : نمایندگی ایلام

آخرین روند بازسازی مناطق سیل زده ایلام

آخرین روند بازسازی مناطق سیل زده ایلام

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با اشاره به آخرین وضعیت بازسازی این استان پس از وقوع سیل، گفت: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های کشاورزی، باغات و منازل مسکونی اختصاص یافته است که از این میزان حدود ۴۲ میلیارد تومان به مردم روستای «چم شیر» پرداخت شد.

به گزارش ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده، اظهار کرد: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به مردم مناطق سیل زده استان تا روز سه شنبه یک عملکرد قابل قبول ارائه دهند و آمار عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به مردم مناطق سیل زده را در این یک هفته به ۵۰ درصد برسد.

وی با بیان اینکه آئین نامه پرداخت تسهیلات به سیل زدگان تغییر کرده و سهل تر شده است و باید در این فرصت آمار پرداخت‌ها را به سرعت افزایش دهیم، گفت: اگر برای پرداخت تسهیلات افراد مراجعه نمی‌کنند باید اطلاع رسانی قوی صورت گیرد و اگر مراجعه می‌کنند اما بانک‌ها اقدام نمی‌کنند، باید پاسخگو باشند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه بانک‌ها حداقل تا روز سه‌شنبه معادل دیگر استان‌های سیل زده عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات داشته باشند، ادامه داد: مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان برای تملک زمین‌های کشاورزی، باغات و منازل مسکونی اختصاص یافته است که از این میزان حدود ۴۲ میلیارد تومان به مردم روستای «چم شیر» پرداخت شده است.

وی گفت: جهت ایجاد روستایی در منطقه «برز خلف» اول باید مجوزها و استعلامات لازم از آب منطقه‌ای، محیط زیست، میراث فرهنگی، سد «سیمره» و دیگر دستگاه‌ها اخذ شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از این نشست، اظهار کرد: مدیر موفق کسی است که قاطعانه تصمیم بگیرد و تحت تأثیر حواشی قرار نگیرد و در تصمیم‌گیری‌های حساس آن چیزی که قاعده و قانون ترسیم کرده و رضایت خدا و مردم در آن است را انجام دهد و نگران باقی ماجرا نباشد.

وی تاکید کرد: وقتی تصمیمی گرفته می‌شود و مصوبه قانونی را به همراه دارد باید همان را اجرا کنیم و اهمال کاری به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم کار قانونی انجام دهیم و نباید فشارها و معارضین جلوی اجرای قانون و فعالیت‌های دولتی را بگیرد.

سلیمانی از فرمانداران خواست اطلاعات شهرستان‌ها را در سامانه سجاد ثبت نهایی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha