• چهارشنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98051608233
  • خبرنگار : 71415

مقام ارشد پلیس انگلیس: تروریسم داخلی ریشه در مشکلات جامعه ما دارد

مقام ارشد پلیس انگلیس: تروریسم داخلی ریشه در مشکلات جامعه ما دارد

رئیس پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس در مصاحبه‌ای نسبت به افزایش گرایش به تروریسم در داخل این کشور به دلیل فقدان وجود آنچه که او "پویایی اجتماعی" و "یکپارچگی اجتماعی" دانست هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، نیل باسو، مقام ارشد پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس در مصاحبه‌ای گفت: تقویت آموزش و فرصت‌ها برای جوانان در انگلیس تاثیر بیشتری نسبت به مجموع اقدامات پلیسی و دستگاه امنیتی این کشور در مقابله با تروریسم خواهد داشت.

او عنوان کرد: ما نباید مسلمانان بریتانیا را مجبور به همانندسازی در جامعه انگلیس کنیم چرا که این همانندسازی تلویحاً موجب می‌شود آنها فکر کنند برای ادامه زندگی خود مجبور به مخفی ساختن خودشان هستند. ما نباید جامعه‌ای باشیم که چنین چیزی را بپذیرد.

باسو به گاردین گفت: البته هیچ یک از حرف‌های من توجیهی برای اقدامات شنیع و خشونت‌های جنایتکارانه نیست.

وی افزود: اما باید عوامل ریشه‌ای عمیقتر مورد بررسی قرار بگیرند. تیم‌های امنیتی من در زمینه متوقف ساختن حملات و دستگیر کردن تروریست‌ها در حد کلاس جهانی هستند اما ما لازم است جلوی جذب نیروهای جدید به تروریسم را بگیریم.

او در ادامه گفت: نباید فراموش کرد که 70 تا 80 درصد کسانی که ما دستگیر می‌کنیم و مرتکب حمله تروریستی در داخل انگلیس شده‌اند، زاده و بزرگ شده همین جا هستند. این موضوع به ما می‌گوید که جامعه ما مشکل دارد.

باسو عنوان کرد: من تقاضا دارم که استادان دانشگاه، جامعه‌شناسان و جرم‌شناسان مطرح ما به ما بگویند که دقیقا این مشکل چه چیزی است.

وی همچنین از دولت انگلیس خواست به موضوعات آموزش، دسترسی به خدمات بهداشتی و ایجاد درآمدهای متناسب و تاثیر این مسائل بر عدالت کیفری بپردازد به طوری که هر کس  احساس کند در زندگی فرصت‌های خود را دارد.

به گفته این مقام ارشد پلیس انگلیس، زمانی در این کشور یکپارچگی اجتماعی برقرار می‌شود که مردم بتوانند فرهنگ‌های خودشان را عملی سازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha