• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071108704
  • خبرنگار : 50203

باید به سازندگی و محرومیت زدایی در جامعه به دید یک واجب شرعی نگاه کرد

باید به سازندگی و محرومیت زدایی در جامعه به دید یک واجب شرعی نگاه کرد

ایسنا/مرکزی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باید به توسعه طرح های سازندگی و پروژه های محرومیت زدایی در جامعه به دید یک واجب شرعی نگاه کرد.

به گزارش ایسنا، سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی در آیین افتتاح 362 پروژه عمرانی و سازندگی در سطح استان، با استناد به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه سازندگی و محرومیت زدایی در کشور، اظهار کرد: با فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه ما بسیار پررنگ تر شده است و باید با صدها برابر ظرفیت کنونی مان فعال شویم.

وی افزود: تکلیف ما نسبت به قبل بسیار عمیق تر شده و باید به توسعه طرح های عمرانی در راستای محرومیت زدایی در سطح کشور به مانند نماز و روزه به چشم یک واجب شرعی نگاه کرد. اینکار از اهمیت بالایی برخورد است و از اوجب واجبات به حساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه باید توسعه طرح های سازندگی در کل کشور تقویت شود، تصریح کرد: مردم و همه نهادهای دولتی و غیردولتی باید با انگیزه مضاعف در این کار خیر شرکت کنند و با شرکت در این امر نیکو از یکدیگر در کارهای خیر سبقت بگیرند.

وی تاکید کرد: وقتی همه ما پای کار هستیم نباید در جامعه فقر و محرومیت باشد. با اینکه این کار یک دستور است و انگیزه و امکانات کافی هم وجود دارد اما متاسفانه باز هم در این زمینه در کشور مشکلات زیادی داریم.

سرلشگر پاسدار سلامی مردم را رکن اصلی انقلاب اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: امروزه ما وظیفه داریم از ارزش‌های انقلاب دفاع کنیم و در برابر فشارهای دشمن تا آخرین توان بایستیم. امیدوارم راهی که امروزه در پیش گرفته ایم به برکت امام و خون شهدا، گام به گام مطابق با انتظارات مقام معظم رهبری ادامه پیدا کند و تعصبی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت مجددا احیا شود.

به گزارش ایسنا، مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین با بیان اینکه 470 گروه جهادی شناسنامه دار و آموزش دیده در اقصی نقاط استان مشغول فعالیت های سازندگی و عمرانی هستند، گفت: به مناسبت کنگره نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی پروژه های محرومیت زدایی در عرصه های مختلف از حدود 7 ماه گذشته در سطح استان شروع شده و تا این لحظه نیز اقدامات ارزنده ای انجام داده اند.

امید محترمی با تاکید بر اینکه محرومیت زدایی در صدر اولویت های پروژه های عمرانی سپاه استان قرار دارد، اظهار کرد: خوشبختانه گروه های جهادی استان در سیل اخیر کشور خدمات موثری را در استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و لرستان انجام دادند و در این راستا در حدود 290 خانه و 36 خیابان در استان لرستان توسط نیروهای استان مرکزی لایروبی و پاکسازی شد.

محترمی ادامه داد: همچنین در قالب 300 گروه جهادی در 280 نقطه استان خدمات و طرح های عمرانی، بهداشتی، کشاورزی، دامپزشکی و ... به صورت تخصصی به مردم ارائه داده شد که غالب این طرح ها را طرح های کوچک با بازدهی کوتاه مدت تشکیل می دادند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه در جریان سیل و بارندگی های اخیر استان در حدود 5200 خانه آسیب دیده اند، تصریح کرد: متاسفانه استان مرکزی در طول سیل اخیر با آسیب های شدیدی روبرو شد که این موضوع جایی هم گفته نشد و به اطلاع مردم کشور نرسید. در سال جاری در حدود 2.5 برابر متوسط بارش سالانه در سطح استان باران بارید که همین مهم سبب شد برخی از نقاط استان به شدت آسیب ببیند یا کلا تخریب شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در مدت اخیر با اقدامات مطلوب و مومنانه نیروهای جهادی استان نتایج خوبی در حوزه انتقال آب در سطح استان رقم خورده است و 100 مدرسه نیز پس از سیل به طور کامل مرمت و لایروبی شده اند.

به گزارش ایسنا، در این آیین مجتمع فرهنگی شهید علی اکبر عربی به عنوان یکی از واحدهای اشتغال و مشاوره شهرستان خمین با ظرفیت اشتغال 12 نفر در یکی از نقاط حاشیه ای این شهرستان با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha