• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۴
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071410848
  • خبرنگار : 50210

معاون استاندار مرکزی:

نگاه استان مرکزی به بانکداری، نگاه دستوری نیست

نگاه استان مرکزی به بانکداری، نگاه دستوری نیست

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی گفت: نگاه ما به بانکداری نگاه دستوری نیست، اما انتظار می‌رود بانکها در فرآیندهای اقتصادی کشور مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسنا، سعید فرخی در آیین تکریم و معارفه مدیر شعب بانک مسکن استان مرکزی بیان کرد: علیرغم برخی نامهربانی‌هایی که در حق فعالان حوزه بانکی کشور در بین افکار عمومی وجود دارد، این قشر خدمات ویژه‌ای را ارائه می‌کنند و بزرگترین تامین‌کننده منابع مالی چرخه اقتصادی کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر تامین مالی از سوی بانک‌ها انجام نشود عملا ابزاری در اقتصاد کشور نخواهیم داشت، افزود: فعالیت بانک‌ها در استان مرکزی فعالیتی منطقی است و توانسته است تا حدود زیادی نیازهای استان را تامین کند و بانکها سعی داشته‌اند نقش خود را در فعالیت‌های اقتصادی ایفا کنند.

فرخی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بانک‌های دولتی و بانک‌های واگذار شده به بخش خصوصی استان 83 درصد منابع جذب شده خود را در استان صرف کرده‌اند و تا انتهای سال به مانند سال قبل این رقم به بالای 90 درصد می‌رسد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها نسبت به نوع فعالیت خود خدمات خوبی ارائه می‌کنند و بانک مسکن از جمله این بانک‌هاست، گفت: طبق آخرین آمار در طول 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 2 برابر منابع جذب شده در بانک مسکن استان مرکزی منابع مصرف شده است و در واقع عملکرد 195 درصدی در حوزه مصرف منابع در داخل استان به ثبت رسیده است.

معاون استاندار با اشاره به دشواری‌های سال گذشته که فشار بالایی به اقتصاد استان و فعالان اقتصادی وارد کرد، گفت: موسسات مالی و بانکی با درایت و بینش خوب اقتصادی اجازه بروز اتفاقی در استان را ندادند به طوری که سهم استان مرکزی در پرداخت تسهیلات رونق تولید 1200 میلیارد تومان بود ولی در پایان سال 97 بالغ بر 1600 میلیارد تومان توسط بانک‌های پرداخت شد که نشان از عملکرد مثبت بانک‌هاست.

وی اضافه کرد: سال گذشته برای بانک مسکن در بحث پرداخت تسهیلات رونق تولید سهمیه‌ای اختصاص داده نشد تا فعالیت‌های خود را در حوزه مسکن دنبال کند و امید است که امسال نیز پشتوانه خوبی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری رقم بخورد چراکه مقرر است در استان سطح کیفی زندگی مردم ارتقا یابد و اشتغال بیشتری ایجاد شود.

فرخی با تاکید بر اینکه نگاه ما به بانکداری نگاه دستوری نیست، گفت: با وجود این دیدگاه، اما انتظار مشارکت بانک‌ها در فرآیند اقتصادی را داریم و لازم است قوانین حاکم بر نظام بانکداری با شدت و دقت بالا مراعات شود. تاکنون تاکیدی بر پرداخت وام از سوی بانک‌ها نداشتیم و سعی شد که این موسسات پولی و مالی و بانک‌ها شخصا اعلام آمادگی کنند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه احمدعلی جعفری به عنوان مدیر جدید شعب بانک مسکن استان معرفی و مجید امیری نیز تکریم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha