• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۱
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403032617899
  • خبرنگار : 50598

نماینده اراک در مجلس:

استان مرکزی نباید در دهک سوم تخصیص و ابلاغ اعتبارات باشد

استان مرکزی نباید در دهک سوم تخصیص و ابلاغ اعتبارات باشد

ایسنا/مرکزی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مدیران استان به خصوص مدیران بهداشت و درمان و انتقال خون وظیفه دارند پیگیر تخصیص اعتبارات ملی از مسئولین کشوری باشند. 

نادرقلی ابراهیمی، ۲۶ خرداد در همایش سالروز اهدای خون اظهار کرد: استان مرکزی در کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته است. همین موضوع منجر به ایجاد فرصت‌هایی خوب و همچنین از دست رفتن فرصت‌هایی دیگر می‌شود. استان مرکزی جزو استان‌هایی است که بیشترین ترددهای بین راهی و بیشترین بار ترافیکی را در کشور دارد که منجر به بالا رفتن آمار تصادفات و نیاز بیشتر به امکانات بهداشتی، درمانی و خونی شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی و شهر اراک بار زیادی را در حوزه تصادفات و آلودگی‌ها به دوش می‌کشد، افزود: از سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم که شاخص‌های بودجه‌گیری استان، شاخص‌های استانی نبوده و ملی باشد. ما با پیگیری‌هایی که در تهران از طریق وزرا داشتیم در صدد هستیم بیش از گذشته از فرصت‌های ملی استفاده کنیم.

ابراهیمی با بیان اینکه پیگیری احداث سردخانه مرکزی انتقال خون استان مرکزی از برنامه‌های اصلی ما خواهد بود گفت: ما به تنهایی نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم و در کنار مجمع خیرین سلامت استان و همدلی مردم، این مسیر را جلو خواهیم برد. یکی از مهمترین پارامترهای پیشبرد برنامه‌ها و پروژه‌ها، حضور و مشارکت شهروندان در کنار همت مسئولین خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما قطعا در ۴ سال آینده مطالبات جدی از مدیران خواهیم داشت و دوره جدید دوره پاسخگویی، فرایند محوری و برنامه محوری بر اساس برنامه هفتم توسعه خواهد بود. متاسفانه شاخص رشد و توسعه استان، شاخص بالایی نیست ولی مطمئنا با مشارکت و همدلی مردم این شاخص‌ را افزایش خواهیم داد.

ابراهیمی با تاکید بر ضرورت حمایت از مدیران پرتلاش استانی گفت: دیگر اجازه واگرایی در استان را نخواهیم داد و همه مدیران باید با همدلی قدم بردارند چراکه در جهت خدمت به مردم، گرایش راست و چپ و میانه معنایی ندارد تا جایگاه استان را به جایگاه واقعی خودش در کشور برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه استان مرکزی نباید در دهک سوم تخصیص و ابلاغ اعتبارات و پروژه‌های ملی باشد، اظهار کرد: ۸۰ تا ۸۵ درصد اعتبارات به صورت ملی است و همه مدیران استان به خصوص مدیران بهداشت و درمان و انتقال خون وظیفه دارند پیگیر اعتبارات ملی از مسئولین کشوری باشند. 

وی ضمن دعوت مردم جهت حضور فعال در انتخابات هشتم تیر افزود: انرژی ما در جهت احقاق حقوق انسانی است. در حوزه نظارتی، تصمیم ما نظارت دقیق بر عملکرد مدیرانی است که روزمرگی را مبنای کار خود قرار داده‌اند. با این محدودیت منابع و امکانات، به هیچ وجه فرصت از دست دادن حتی یک روز را هم نداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha