• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403032617471
  • خبرنگار : 50211

مدیرکل بهزیستی استان:

جهاددانشگاهی استان مرکزی آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت را برگزار کرد

جهاددانشگاهی استان مرکزی آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت را برگزار کرد

ایسنا/مرکزی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی از عملکرد جهاددانشگاهی استان در برگزاری آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت تقدیر کرد.

محمود حسین‌آبادی در آئین تقدیر از عوامل اجرایی برگزارکننده اولین آزمون استخدامی اختصاصی ویژه افراد دارای معلولیت که جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ رئیس جمهور شهید میزبان جمعی از معلولین بود و اولین مطالبه آنها از شهید جمهور اشتغال در دستگاه‌هایی بود که مطابق با قانون باید نسبت به استخدام و جذب معلولان اقدام کنند.

وی افزود: اجرای قانون سهم سه درصدی معلولان از استخدام در دستگاه‌های اجرایی بر زمین مانده بود ولی در دولت سیزدهم با یک دستور ویژه، اجرای این قانون پیگیری و مقرر شد آزمون استخدامی مربوطه برگزار شود.

حسین‌آبادی با بیان اینکه به دلیل شرایط و نیازهای ویژه معلولان جهاد دانشگاهی این مهم را متقبل شد و این آزمون را به سلامت برگزار کرد، افزود: نماینده رسمی رئیس بهزیستی کشور نیز مراتب قدردانی خود را از جهاددانشگاهی استان را به جهت برگزاری موفق و مطلوب این آزمون اعلام کرد.

وی با تاکید بر رضایتمندی داوطلبان حاضر در آزمون، خانواده های آنان و مسئولان بهزیستی استان از کیفیت برگزاری این آزمون اظهار کرد: تمام نیازهای شرکت‌کنندگان در آزمون توسط بهزیستی و جهاد دانشگاهی استان رصد و تامین شد.

حسین‌آبادی در ادامه اظهار کرد: جامعه تحت پوشش سازمان بهزیستی، طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. بالغ بر ۱۱۹ هزار نفر در استان مرکزی تحت پوشش خدمات توانبخشی و اجتماعی بهزیستی استان قرار دارند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر در حوزه معلولین و ۵۸۴۸ خانواده تحت پوشش در حوزه اجتماعی از بهزیستی خدمات می گیرند.

وی تاکید کرد: بهزستی استان به سمتی حرکت می کند که در راستای ارائه خدمات مطلوب‌تر به جامعه تحت پوشش، خدمات خود را به صورت متمرکز ارائه کند. برای مثال در حوزه کمک هزینه درمان بدنبال عقد تفاهم نامه‌ای هستیم که بر اساس آن فرد خدمت‌گیرنده فقط دغدغه درمان داشته باشد و  دغدغه هزینه درمان و نامه‌نگاری و ... را نداشته باشد و هزینه‌های درمان به صورت متمرکز پرداخت شود.

حسین‌آبادی اشتغال و بکارگیری معلولان در دستگاه های اجرایی را دغدغه بهزیستی عنوان کرد و گفت: ۴۸ دستگاه وظیفه دارند سه درصد سهمیه استخدام معلولان را اجرایی کنند.

وی همچنین، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک دستگاه ارزشی، بااخلاق و علمی است که در زمینه‌های مختلف ارزنده‌ترین خدمات را ارائه می‌دهد، افزود: امید است در حوزه‌های مختلف پژوهشی و علمی و آموزشی نیز بتوانیم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی استان استفاده کنیم.

محسن مرادی رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این آئین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت را علیرغم فراز و نشیب هایی که وجود داشت، از محل مسئولیت های اجتماعی خود برگزار کرد و خوشبختانه در استان مرکزی و کشور این آزمون به خوبی و بدون هرگونه مشکلی برگزار شد.

وی اظهار کرد: برگزاری بی دغدغه این آزمون حاصل همکاری دغدغه‌مندانه و همراه با جدیت سازمان بهزیستی و تعامل بسیار خوب بهزیستی و جهاد دانشگاهی بود. یکی از برکات برگزاری موفق این آزمون ادامه همکاری‌های متنوع و با کیفیت این نهاد با بهزیستی استان خواهد بود.

وی افزود: رویکردی که در جهاد دانشگاهی دنبال کردیم برقراری ارتباط موثر با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بود که پیش از این به آن به درستی توجه نشده بود و به نوعی یکی از نقاط ضعف این نهاد در استان محسوب می‌شد ولی ما در رویکرد جدید این واحد، سعی در بهبود این ارتباط کرده‌ایم.

مرادی اظهار کرد: امید است بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان بهزیستی استان منعقد شده اقدامات بلندمدتی را در قالب همکاری با بهزیستی رقم بزنیم که هم مردم از آن برکات آن بهره‌مند شوند و هم ما به وظایف سازمانی خود به صورت بهینه عمل کنیم.

وی بر آمادگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برای همکاری های گسترده تر با اداره کل بهزیستی استان تاکید کرد.

در این آئین مدیرکل بهزیستی استان مرکزی و معاونان، از عوامل اجرایی برگزاری آزمون در جهاد دانشگاهی تقدیر کردند.

جهاددانشگاهی استان مرکزی آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت را برگزار کرد

جهاددانشگاهی استان مرکزی آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت را برگزار کرد

این آزمون برای نخستین‌بار به منظور جذب و بکارگیری ۵۳ نفر از افراد دارای معلولیت در سطح استان و در ۳۱ دستگاه اجرایی با حضور ۱۵۹ داوطلب به همت معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی استان در محل پردیس جهاد دانشگاهی استان در اراک برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha