محمد حلاجیان در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: میزان فروش دوازدهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ ایران در نیمور محلات در بخش داخلی ۴۰۰ میلیارد تومان و در بخش خارجی ۱.۵ میلیون دلار برآورد شده که با توجه به قراردادها و تفاهم نامههای خارجی پیشبینی میشود میزان فروش بخش خارجی به ۱۰ میلیون دلار نیز برسد.
وی افزود: حضور مجموعه تجار از کشورهای مختلف سبب شد این نمایشگاه رنگ و روی دیگری به خود بگیرد و این دوره یک نقطه عطف در صنعت سنگ ایران باشد.
مدیر اجرایی دوازدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران تصریح کرد: به دلیل نمایش ۱۷ هزار تن سنگ از معادن مختلف کشور در این نمایشگاه خونی تازه در رگ های بخش معدن و مجموعه کارخانجات فرآوری جاری شد و بهواسطه ارتباطات برقرار شده با کشورهای مختلف، فعالان حوزه معدن و سنگ از کشورهایی مثل قطر، ترکیه، هند، بنگلادش، ارمنستان، روسیه، عراق، قزاقستان و امارات به این نمایشگاه دعوت شدند که حدود ۹۰ درصد آنها برای اولین بار است که به ایران سفر کردهاند.
حلاجیان بیان کرد: کیفیت حضور تجار، برای برگزارکنندگان از اهمیت زیادی برخوردار بود، به همین دلیل برای اولین بار اقدام به دعوت از بازدیدکننده تخصصی به نمایشگاه کرده و تلاش کردیم افراد فعال در حوزه سنگ در نمایشگاه حضور یابند و در واقع مدنظر قرار دادن شاخص کیفیت برای بازدیدکنندگان، سبب افزایش خروجی و بازخورد بالای مبادلات تجاری در این نمایشگاه شد.
وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص حمایت از تولید داخلی و جلوگیری از خروج ارز، نمایشگاه تعمیق ساخت داخل صنعت سنگ با هدف معرفی شرکت های دانش بنیان و مجموعههای تامین کننده تجهیزات صنعت سنگ، در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد و در این حوزه نیز معاملات خوبی صورت گرفت، بنابراین پیش بینی ما این است که این روند مسیر جدیدی را در حوزه حمایت از تولید داخلی با هدف خودکفایی در تامین، تجهیز و آماده سازی تجهیزات معادن و ماشینآلات فرآوری ایجاد کند.
انتهای پیام
نظرات