به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم در ابتدای مراسم که در مرکز همایشهای تلاش در ۱۳ و ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۸ برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضار از جمله مدیران دستگاههای اجرایی کشور و روابط عمومیها گفت: هدف از این رویداد رونمایی بیش از پیش از ظرفیتها و توانمندیهای روابط عمومی است تا بتوانیم از ثمرات این حرفه برای پیشبرد اهداف متعالی استفاده کنیم.
هوشمند سفیدی ادامه داد: ما میخواهیم نشان دهیم در چه عرصهای در حال فعالیت هستیم در واقع باید بگویم این رویداد متعلق به شما حضار است ما سعی کردیم در این ۱۵ دوره موضوعات مختلفی را با شما به اشتراک گذاشته و بر آنیم که کشور مراتب ترقی را طی کند؛ اما در این دوره حساس بینالمللی برخی کشورها سعی دارند دستاوردهای بزرگ ما را کوچک نشان و ضعفهای کوچک ما را بزرگ نمایش دهند. به همین دلیل موضوع جنگ رسانهای و مسئولیت روابط عمومی را انتخاب کردهایم و البته انتظار داریم مسئولان نیز در این عرصه تلاش خود را انجام دهند. ولی چه کسی بهتر از روابط عمومیها میتواند در این موضوع ورود کند، تلاش داریم که بگوییم در این مقطع زمانی چه باید بکنیم حتی برای این موضوع با رویکردی آکادمیک کارگاه های آموزشی نیز در این سمپوزیوم در نظر گرفته و اجرا میکنیم.
وی افزود: در جنگ رسانهای اگر بتوانند یک ملت را مأیوس کنند غلبه نظامی خیلی راحت خواهد بود و این وظیفه روابط عمومیها است که اقدامات لازم را انجام دهند و از ظرفیتهای خود استفاده نمایند، درواقع روابط عمومیها افسران جنگ رسانه هستند؛ پس باید میدان عمل روابط عمومیها را بازکنیم البته برای هدایت بهتر این مجموعه حتماً نیاز به مغزهای متفکر است.
در ادامه خانم دکتر سوتلانا استاوریوا از بلغارستان که رئیس انجمن بینالمللی روابط عمومی است به سخنرانی پرداخت و سپس از روابط عمومیهای برتر قدردانی شد که بانک رفاه کارگران به انتخاب هیأت داوران از مجموعه بانکها و مؤسسات مالی مفتخر به دریافت نشان ویژه مسئولیت اجتماعی و لوح سپاس شد.
در حاشیه این سمپوزیوم، هوشمند سفیدی دبیر کل سمپوزیوم، در مورد انتخاب روابط عمومی بانک رفاه گفت: این بانک از قدمت بیشتری نسبت به بسیاری از بانکها برخوردار است بنابراین روابط عمومی بانک رفاه نیز از قدمت و تجربه بیشتری برخوردار میباشد، اعضا و مدیران روابط عمومی این بانک از دیرباز توانستند در این مراسم حضور داشته و هرکدام رویکردی به رویکردهای قبلی اضافه کنند و به همین لحاظ روابط عمومی بانک رفاه یکی از روابط عمومیهای برتر و سرآمد کشور است.
وی ادامه داد: در این دوره نیز بانک رفاه هم در حوزه مسئولیت اجتماعی و هم در مورد مشتری مداری و تکریم اربابرجوع و آثار آن مورد بررسی قرار گرفت که عملکرد آن قابلتوجه و برجسته بود و توانست بر اساس استانداردها و شاخصهای داوری رتبه اول را از آن خود کند و بر همین اساس نشان ویژه در حوزههای مذکور به روابط عمومی بانک رفاه تعلق گرفت.
دبیرکل سمپوزیوم افزود: درهرصورت بانک رفاه یکی از روابط عمومیهای سرآمد کشور است ولی معنی آن این نیست که نیاز به تکامل، پیشرفت، تعالی و توسعه ندارد و باید با توجه به امکانات و پتانسیلهایی که دارد تلاش کند توانمندیهای بالقوه خود را بالفعل کند.
در ادامه و در حاشیه سمپوزیوم آقای دکتر علی فروزفر رئیس هیئت داوران در مورد معیارهای انتخاب روابط عمومی بانک رفاه گفت: ضمن تبریک به بانک رفاه کارگران که رتبهخوبی در این سمپوزیوم به دست آورده باید بگویم بهطورکلی معیارهای داوری بر مبنای برنامهریزی ارتباطی و برنامهریزیهای بلندمدت، میانمدت و کوتاهمدت دستگاههای مختلف است و از طرفی استفاده از تنوع رسانهای و طراحی و تولید پیامهای تأثیرگذار معیارهای اصلی داوری بوده است.
بنابراین بهطورکلی بر اساس فرمهای طراحیشده ۱۰ الی ۱۵ معیار عملکردی را ملاک داوری قرار دادیم و بر اساس نمراتی که شرکتکنندگان گرفتند، انتخابها صورت گرفت و البته امیدواریم نقاط مثبتی که از این سمپوزیوم به آنها منتقل میشود، روابط عمومیها بتوانند در زمینههای قابلبهبود حرکت روبهجلو داشته باشند.
در ادامه و در حاشیه این سمپوزیوم آقای دکتر کورش سعیدی رئیس اداره روابط عمومی بانک رفاه کارگران در مورد انتخاب این بانک گفت: خدا را شاکریم که بانک رفاه توانست در این سمپوزیوم حائز رتبه برتر شود همانگونه که استحضار دارید یکی از وظایف بسیار مهم روابط عمومیها روشنگری و تنویر افکار عمومی است.
سعیدی ادامه داد: بانک رفاه فعالیتهای گسترده در حوزه مسئولیت اجتماعی و ارتباط گسترده با رسانهها و مخاطبین و مشتریان خودش داشته و بحمدالله در این بخش روابط عمومی بانک رفاه بسیار خوب عمل کرده و بهخوبی درخشیده است بهخصوص در مسئولیتهای اجتماعی که از آن جمله میتوان به مواردی در حوزه سلامت با اهدای دهها آمبولانس و احداث بیمارستانها و طرحها و فعالیتهای گسترده اشاره کرد.
وی ادامه داد: همچنین در حوزه جامعه کارگری ما این افتخار را داریم که بانک رفاه بهعنوان یکی از متولیان و یکی از بانکهایی که رسالت خودش را در راستای رفاه کارگران عزیز و مستمریبگیران تأمین اجتماعی میداند گام برمیدارد و در این حوزه حرکتهای خوبی مثل طرح کرامت و طرح کاراکارت را انجام دادهایم، نکته دوم اینکه در روابط عمومی، مرکزی را تحت عنوان مرکز فراد داریم و مسئولیت این مرکز ایجاد ارتباط بین مشتریان و سازمان بوده که نقطه نظرات، پیشنهادها و انتقادات آنها را به مدیران سازمان، مسئولین و مشتریان انتقال داده و درصدد بهبود فرایندها و تعامل دوسویه با مشتریان هستیم که در این حوزه بانک رفاه بسیار خوب عمل کرده است.
رئیس روابط عمومی بانک رفاه کارگران افزود: از دیگر بخشها عرصه آموزش است که بانک رفاه توانسته ساخت ۱۹ مدرسه در کل کشور را در دستور کار قرار دهد که ۱۱ مدرسه به نام مدرسه شهدای بانک رفاه افتتاح و مورد بهرهبرداری قرارگرفته و اول مهرماه همزمان در ۹ استان کشور زنگ این مدارس با حضور مدیران بانک رفاه به صدا درآمد، همچنین در کنار آن بستههای مختلفی از لوازمالتحریر و نوشتافزار بهتمامی دانشآموزان این مدارس نیز اهدا شد، البته در ادامه نیز ۶ مدرسه دیگر را در حال ساخت داریم و در ۲ مدرسه کمک به بهسازی و بازسازی انجامگرفته، این بانک در حوزه فرهنگ و هنر نیز حضور خوبی داشته که از آن جمله جشنواره بینالمللی سعدی، جشنواره شمس تبریزی، جشنواره حافظ، جشن منتقدان سینما و حوزههای ازایندست بوده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از رسالتهای مهم بانک رفاه ارتباط تعاملی با اصحاب رسانه و شبکههای اجتماعی بوده که در راستای تنویر افکار عمومی بتواند اخبار و دستاوردهای بانک رفاه را در حوزههای مختلف بهخوبی برای مشتریان و مخاطبین انعکاس و پوشش خبری دهد و خوشبختانه همین عملکرد و دستاوردها منجر به درخشش بانک رفاه و کسب رتبه برتر شده است.
انتهای رپرتاژ آگهی
نظرات