• پنجشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98082315202
  • خبرنگار : 30054

ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی برای کارآمدی و کارایی در سازمان

ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی برای کارآمدی و کارایی در سازمان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها را در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد تأکید قرارداد و گفت: باید روابط عمومی در سطحی باشد که در ارتباط مستقیم با مدیر یا رئیس سازمان بوده و از این طریق مدیران روابط عمومی بتوانند از کارایی لازم برخوردار شوند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام روابط عمومی بانک رفاه کارگران،  محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست که در سالن همایش‌های تلاش برگزار شد افزود: شنیدن دقیق، دیدن درست همه واقعیت‌هایی که در جامعه می‌گذرد با انتقال اطلاعات برای حوزه‌هایی که نیاز به تصمیم‌گیری دارند بر عهده روابط عمومی‌هاست؛ بنابراین برای داشتن یک سازمان قوی روابط عمومی‌ها باید فعالانه عمل کنند.

وی در این نشست روابط عمومی را چشم و گوش سازمان‌ها عنوان کرد که باید با برقراری ارتباط صحیح با جامعه وسیعی که جامعه هدفشان محسوب می‌شود نیازهای آن‌ها را به‌موقع، دقیق و منصفانه با رعایت اخلاق و رفتار حرفه‌ای انتقال دهند.

وزیر تعاون وظیفه روابط عمومی‌ها را انتقال صحیح دارایی‌های ارزشمند دانست و افزود: افزایش سرمایه‌های اجتماعی و همچنین اعتماد و امید اجتماعی از جمله مواردی است که امروزه باید مورد توجه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.

شریعتمداری با اشاره به ظرفیت‌های زیادی که در بخش‌ها و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد خاطرنشان کرد: امروزه روابط عمومی‌ها باید با اعتمادسازی، عملکرد مثبت سازمان‌ها را اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی کنند.

وی با اشاره به وضعیت حساس جامعه با توجه به هجمه‌های رسانه‌های غربی خاطرنشان کرد: امروزه با گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شناخت این رسانه‌ها توسط روابط عمومی‌ها و استفاده از این ظرفیت‌ها و تبدیل آن به فرصت در راستای اطلاع‌رسانی دقیق از جمله ضرورت‌ها به شمار می‌آید.

شریعتمداری روابط عمومی را به‌منزله چراغ راه و هدایتگر برشمرد و خاطرنشان ساخت: بر اساس فلسفه وجودی و مأموریت روابط عمومی به‌عنوان حلقه واسطه مردم و سازمان‌ها در امر حفاظت و صیانت از حقوق و منافع هر دو گروه لازم است رویکرد و کارکرد روابط عمومی معطوف به افزایش توان علمی، عملی و پرداختن به امر آموزش و استمرار در امر یادگیری و مهارت افزایی به‌ویژه در مقوله سواد رسانه‌ای باشد.

شریعتمداری روابط عمومی‌ها را به مجرای اصلی انتقال اطلاعات واقعی جامعه به مدیران با هدف رفع نقاط ضعف عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به شبهات با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف از جمله وظایف روابط عمومی‌هاست.

وزیر تعاون همچنین توجه به موضوعات اخلاقی را یکی از ارکان مهم در حوزه روابط عمومی‌های مطرح کرد و گفت: رابطه درست با جامعه خبری و رسانه‌ای کشور امری ضروری است که باید بیش‌ازپیش بدان توجه داشت.

وی پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در استان‌ها را یک اقدام بسیار ارزشمند دانست و گفت: توجه به رضایتمندی مردم به افزایش اعتماد عمومی در جامعه منجر خواهد شد. اگر کارهای انجام‌ شده درست به مردم منتقل شود رضایتمندی افزایش خواهد یافت و با تشکیل این شورا در استان‌ها این امر تحقق خواهد یافت.

شریعتمداری افزود: تمرکزگرایی در فعالیت‌های مربوط به حوزه اطلاع‌رسانی، تبلیغات و موضوعات فرهنگی بسیار مهم است و روابط عمومی وزارتخانه و همه سازمان‌های تابعه باید به‌عنوان یک کل منسجم و یک پیکر واحد برای انجام فعالیت‌های اخلاق مدار هدایت شود.

 نشست سراسری روابط عمومی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور روابط عمومی‌های تمامی سازمان‌های تابعه از جمله بانک رفاه کارگران در سالن همایش‌های تلاش برگزار شد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha