• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۰۳:۱۰
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99042216501
  • خبرنگار : 71576

عامری: انحلال تیم‌های ریشه‌دار به بسکتبال ضربه می‌زند/ مشروط اعلام آمادگی کرده‌ایم

عامری: انحلال تیم‌های ریشه‌دار به بسکتبال ضربه می‌زند/ مشروط اعلام آمادگی کرده‌ایم

سرپرست تیم بسکتبال شیمیدر قم گفت: ما برای فصل جدید لیگ برتر به صورت مشروط اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما انحلال تیم‌های ریشه دار به بسکتبال کشور ضربه می‌زند.

هادی عامری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال کناره گیری تیم شیمیدر قم از فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، توضیح داد: فعلا باشگاه منتظر مشخص شدن وضعیت کشور است تا تصمیمات لازم را بگیرد، اما ما به فدراسیون نامه زده و به صورت مشروط هم آمادگی خود جهت شرکت در مسابقات فصل آینده را نیز اعلام کرده‌ایم. با این حال وقتی یک بخش خصوصی قرار است وارد مسابقاتی شود باید شرایط را بسنجد و همه کسائل بر نحوه تصمیم گیری باشگاه تاثیر دارد.

او در پاسخ به این سوال که آیا با شروع هر چه سریع‌تر لیگ موافق است؟ اظهار کرد: بحث سریع‌تر شروع شدن مسابقات خواسته قلبی همه جامعه بسکتبال است، چرا که چندین ماه است مسابقات تعطیل شده‌اند. با این وجود همه چیز به صدور مجوز از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا بستگی دارد. باید دید شرایط چگونه پیش خواهد رفت.

سرپرست تیم بسکتبال شیمیدر قم تاکید کرد: واقعا شرایط به نحوی است که کسی نمی‌داند چه اتفاقی خواهد افتاد و باید صبر کرد. قبل از عید همه می‌گفتند تا اردیبهشت ماه بحث کرونا تمام می‌شود و در غیر این صورت نهایتا تابستان که شروع شود همه چیز به حالت قبل برمی‌گردد، اما در این فصل شیوع این بیماری بیشتر شد. فعلا نمی‌شود در مورد آینده نظر داد و تنها باید صبر کرد.

او در مورد تاثیر کناره گیری تیم‌هایی چون پتروشیمی و شهرداری گرگان بر روی کیفیت لیگ برتر بسکتبال، توضیح داد: چنین تیم‌های ریشه داری وقتی منحل می‌شوند ضربه‌ اصلی به بسکتبال می‌خورد. ضمن اینکه در گذشته نیز شاهد بوده‌ایم وقتی تیم‌هایی چون صنام، صبا باتری، پیکان و دانشگاه آزاد از لیگ رفتند، لیگ بسکتبال آسیب خورد. رفتن چنین تیم‌هایی راحت، اما برگشتشان سخت است.

عامری افزود: امیدوارم فدراسیون و مسئولان این باشگاه‌ها تصمیماتی بگیرند که این اتفاق رخ ندهد. مردم ماهشهر و گرگان دلخوشی جز بسکتبال ندارند و با این رشته زندگی می‌کنند.

سرپرست تیم بسکتبال شیمیدر قم، در پاسخ به این سوال که بسکتبال ایران زیر ساخت لازم برای برگزاری مسابقات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارد؟ اظهار کرد: بحث زیر ساخت‌ها از قبل در بسکتبال ایران با مشکل همراه بوده است، در این شرایط باید مثل بقیه رشته‌ها تمهیدات و امکانات لازم آماده شود. قبلا هم گفته‌ام، فدراسیون باید از کشورهایی دیگری که لیگشان در حال برگزاری است الگو برداری کند. باید دید چه پروتکل‌هایی رعایت می‌شود و همان شیوه‌ها را پیاده سازی کرد.

او در پایان در رابطه با پرداختی‌های تیم شیمیدر نیز گفت: ما همانند تاریخ‌هایی که اعلام کرده‌ایم قرارداد بازیکنان را تسویه خواهیم کرد، اما فعلا به تاریخ‌های مشخص شده نرسیده‌ ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha