• دوشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 99043022446
  • خبرنگار : 71576

محنایی: تغییر کادرفنی تیم ملی بسکتبال اشتباه است/ لیگ سریع‌تر شروع شود

محنایی: تغییر کادرفنی تیم ملی بسکتبال اشتباه است/ لیگ سریع‌تر شروع شود

کارشناس بسکتبال ایران گفت: در حال حاضر تغییر کادرفنی تیم ملی اشتباه است و فدراسیون باید حرفه‌ای عمل‌کند، ضمن اینکه هرچه سریع‌تر باید لیگ را شروع‌ کنیم.

کاظم‌ محنایی در گفت و گو با ایسنا، در مورد شرایط بسکتبال ایران برای حضور موفق در المپیک با توجه به اعلام‌ زمان مسابقات، توضیح داد: مدت زیادی تا المپیک باقی نمانده و از این نظر فدراسیون تا حدودی کم‌ کاری کرده است. باید برنامه‌ها مشخص شده و بازیکنان در لیگ مشغول شوند، اگر می‌خواهیم حرفی برای گفتن در این رقابت‌ها داشته‌ و حضوری آبرومندانه را تجربه کنیم، باید هر چه زودتر لیگ و سپس تمرینات را شروع کنیم. 

او ادامه داد: این‌ موضوع در حالی است که فدراسیون هر روز یک تصمیم میگیرد. هنوز قهرمان ایران مشخص نیست! سوال من این است که وقتی لیگ فوتبال بدون تماشاگر برگزار می‌شود، چرا بسکتبال را راه اندازی نمی‌کنیم؟ بسکتبال چه فرقی با فوتبال دارد؟ 

کارشناس بسکتبال ایران، در پاسخ به این سوال که بحث تغییر کادرفنی تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کند؟ اظهار کرد: اصلا صلاح نمی‌دانم که کادرفنی تغییر کند. چه نتیجه‌ای میخواستیم که شاهین‌طبع نگرفته است؟ به نظر من اگر می‌خواهیم‌ مربی خارجی بیاوریم با این وضعیت مالی سخت است. یا اینکه اگر می‌خواهیم مربی داخلی دیگری را انتخاب کنیم، چه فرقی با شاهین‌طبع خواهد داشت؟ ضمنا شاهین‌طبع چند سالی است که سرمربی تیم بوده و روحیه بازیکنان را می‌شناسد. ملی‌پوشان به او عادت کرده و شاهین‌طبع هم با روحیات بازیکنان آشنایی دارد.تغییر کادرفنی در این زمان اشتباه است و بعد از المپیک باید چنین کاری کرد. ضمن اینکه در حقیقت حق شاهین‌طبع است که در المپیک سرمربی تیم ملی باشد چون برای این نتیجه زحمت کشیده است، فدراسیون باید حرفه‌ای عمل کند.

او در واکنش به این موضوع که گفته می‌شود باید اجازه شروع لیگ را ستاد مبارزه با کرونا صادر کند، توضیح داد: رشته‌ای‌ چون فوتبال خیلی وقت است که مسابقاتش را شروع کرده است، مگر در میان رشته‌های ورزشی استثنا وجود دارد؟ از نظر من این موضوع به ‌کم کاری فدراسیون برمی‌گردد. در این شرایط حتی اسپانسرها هم ضربه می‌خورند. فدراسیون باید هرچه سریع‌تر با رایزنی‌هایی که انجام‌ می‌دهد لیگ را شروع کند تا تیم ملی خوبی در میدان المپیک داشته باشیم. حتی می‌توانیم لیگ را به صورت فشرده برگزار کنیم تا بازیکنام برای المپیک آماده شوند. مدت زمان زیادی است که بازیکنان به صورت انفرادی تمرین کرده و مسابقه ندارند، این شرایط به ضرر تیم ملی است که فدراسیون باید به آن توجه کند.

کارشناس بسکتبال ایران گفت: تنها نباید حضور در المپیک برای ما مهم باشد و باید برای کسب‌ موفقیت تلاش کرد. بهتر است لیگ طی یک یا دو هفته آینده استارت بخورد تا ملی‌پوشانی که قرار است انتخاب شوند، از کوران مسابقات مشخص شوند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha