• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 99070100329
  • منبع : نمایندگی قزوین

زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در قزوین به صدا در آمد

زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در قزوین به صدا در آمد

ایسنا/قزوین هم‌زمان با چهلمین سالروز دفاع مقدس زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی با حضور مسئولین در قزوین به صدا در آمد.

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مراسم زنگ مقاومت که امروز اول مهر در دبیرستان شاهد قائم قزوین برگزار شد، تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس گویای مقاومت ملتی است که با رهبری داهیانه حضرت امام (ره) و ایمان و توکل بر خداوند متعال به‌عنوان حماسه‌ای ماندگار در تاریخ ثبت‌شده است و امروز بهترین فرصت برای معرفی مجاهدت‌ها و ازخودگذشتگی‌های رزمندگان اسلام در این دوران به نسل جوان و نوجوان است.

وی افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری بیان داشتند دفاع مقدس یک واقعه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ دفاع مقدس واقعه تاریخی است که طی آن رزمندگان با دلاوری و سلحشوری بر نظام سلطه پیروز شدند و امنیت و اقتدار را برای کشور به ارمغان آوردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین اظهار کرد: در دفاع مقدس جوانان و رزمندگان اسلام با ازخودگذشتگی‌ها و ایثارگری‌های خود، آیین و مرامی را بنیان نهادند که ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ ارزشمند همه مسائل را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی تأکید کرد: ما باید از هشت سال دفاع مقدس عبرت بگیریم و از آنچه که امروز در جامعه اتفاق می‌افتد درک عمیقی داشته باشیم، این امر نیازمند مدیریت اقتضایی، انعطاف‌پذیری‌های منطقی در مباحث مدیریتی، پرهیز از غفلت و ولایت‌پذیری است.

اصغری خاطرنشان کرد: همچنین باید به مدل‌های جدید و مناسب جامعه امروز برسیم، همزیستی مسالمت‌آمیز عقلایی با مجموعه‌ای از شرایطی که در آن قرار می‌گیریم ضروری است؛ باید در مواجهه با شرایط جدید مثل کرونا رفتار منطقی داشته باشیم.

وی تأکید کرد: مدیریت مشارکتی و پرهیز از خودرأیی‌ها، رشد فضائل اخلاقی، توجه به سرمایه اجتماعی، افزایش خودباوری، دشمن‌شناسی و تلاش و تعامل برای ایجاد رفتارهای خلاقانه و نوآورانه ازجمله مواردی است که باید موردتوجه قرار بگیرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم در محیط علمی بر موضوعاتی مانند تحلیل محتوا و گفتمان کار کنیم و تحلیل استراتژی دفاعی داشته باشیم، دفاع مقدس به ما آموخت در تاریخ باید چگونه هوشمندانه عمل می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha