• سه‌شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99070100509
  • منبع : نمایندگی ایلام

اگر آن لحظه‌های ناب در ایلام ثبت می‌شد...

اگر آن لحظه‌های ناب در ایلام ثبت می‌شد...

ایسنا/ایلام فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: اگر ما در روزهای سخت دفاع مقدس می توانستیم مستندسازی کنیم و جمعی به عنوان مستندساز و فیلمبردار لحظات ناب دفاع مقدس را ثبت و ضبط می کردند، شاید امروز استان ایلام در حوزه دفاع مقدس ، وضعیت دیگری داشت.

سردار «جمال شاکرمی» در مراسم اختتامیه اولین جشنواره استانی فیلم مقاومت در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام، اظهار کرد: دفاع مقدس خیلی از هنرمندان ما را حرفه ای کرد و امروز با بهره گیری از تجربه های دفاع مقدس، در سطح کشور جهان مطرح هستند.

وی گفت: اگر ما در روزهای سخت دفاع مقدس می توانستیم مستندسازی کنیم و جمعی به عنوان مستندساز و فیلمبردار لحظات ناب دفاع مقدس را ثبت و ضبط می کردند،شاید امروز استان ایلام در حوزه دفاع مقدس ، وضعیت دیگری داشت.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام تصریح کرد: ما امروز به هنرمند متعهد نیاز داریم، شهید آوینی می فرماید که یک روز تکلیف بود قلم به دست بگیرم و به کارهای جهادی بپردازم و در صحنه ای دیگر با دوربین به شکار لحظه ها بپردازم و  در زمینه ثبت رویدادهای دفاع مقدس حضور داشته باشیم.

شاکرمی گفت: دفاع مقدس حماسه ماندگار ملت ایران اسلامی است که هیچگاه از حافظه مردم  پاک نمی شود و سند ماندگاری از اقتدار، همدلی، وحدت، حضور در صحنه و ولایتمداری آحاد مردم است که امروز باید با بازنشر این صحنه ها و همچنین تولید مستندها و فیلم های جذاب و با معارف ناب، نسل جوان را با رشادت ها و ایثارگری های دوران ۸ سال دفاع مقدس بیش از گذشته آشنا کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: امروز لازم است فیلم های مستند در خصوص جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس تهیه شود و  برای نسل های بعدی به ماندگار بماند که به طور قطع می تواند زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با همکاری و تعامل مجموعه دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی و  هنری، زمینه های لازم برای ساخت حداقل سه فیلم مستند در طول سال با محوریت شهدای شاخص و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس فراهم شود.

شاکرمی با بیان اینکه جبهه دوران دفاع مقدس دارای جذابیت های معنوی بسیاری بود، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نیازمند فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس هستیم و بهترین افرادی  که می توانند در تبیین فرهنگ دفاع مقدس وارد شوند هنرمندان هستند.

در این مراسم از ۶ نفر از برگزیدگان نخستین جشنواره استانی فیلم مقاومت با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha