• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99070805918
  • خبرنگار : 71468

علی‌نژاد: داشتن سالن مناسب حق شمشیربازی است/ والیبال برای مربی خارجی تامین منابع کرده

علی‌نژاد: داشتن سالن مناسب حق شمشیربازی است/ والیبال برای مربی خارجی تامین منابع کرده

معاون قهرمانی وزارت ورزش گفت: شمشیربازی از یک اوضاع نامطلوب که قبلا داشت الان به امید کسب مدال در المپیک تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد در مجمع سالیانه فدراسیون شمشیربازی گفت: فدراسیون شمشیربازی یکی از فدراسیون‌های موفق در سال‌های گذشته بوده است. تداوم مدیریت باعث شد فدراسیون از یک شرایط نامطلوب به وضعیتی برسد که برای اولین بار سهمیه المپیک تیمی می‌گیرد و حتی شانس کسب مدال المپیک را هم دارد. در المپیک ریو عابدینی شانس کسب مدال را داشت. 

او ادامه داد: اعتقاد دارم این بار آن اتفاق خواهد افتاد و ان‌شاءالله در تیمی و هم در انفرادی شانس مدال المپیک داشته باشیم. اگر ما در سابر موفق هستیم، با پیمان فخری به این موفقیت دست پیدا کردیم و این جای خوشحالی دارد که چنین سرمایه های انسانی داریم. حتما در اسلحه اپه و فلوره و در بخش بانوان موفقیت داشته باشیم. سابر نشان داد راه برای اسلحه‌های دیگر هم باز است. ما هم در وزارت ورزش بودجه را افزایش دادیم تا نشان دهیم عدالت را اجرا می‌کنیم و فدراسیون‌هایی که کار می‌کنند، دیده می‌شوند. 

علی‌نژاد در مورد حل مشکل سالن شمشیربازان نیز تاکید کرد: من هم اعتقاد دارم شمشیربازی باید سالن مناسبی داشته باشد و باید فکر کنیم ببنیم کجا می‌توانیم یک سالن در اختیار شمشیر بازی بگذاریم. اعتقادم بر این است که اصراری برای گرفتن سالنی که در اختیار کشتی است، نباشد چون دیگر در اختیار کشتی است و اخیرا هم بازسازی در آنجا انجام شده است. اما حق فدراسیون است سالن اختصاصی مناسب برای تمرین و رویدادهای پیش رو داشته باشد.

به گزارش ایسنا، علی نژاد در جمع خبرنگاران در مورد مجمع شمشیربازی هم گفت: خوشبختانه فدراسیون در حوزه عملکردی و مالی خوب عمل کرده است. شمشیربازی رشد خیلی خوبی در سال‌های اخیر داشته و بسیار امیدواریم که در المپیک  به مدال آوران اضافه شود. 

او در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی با وجود شروع موج سوم شیوع کرونا تصریح کرد: پروتکل‌های سختی را تدارک دیده‌ایم و با رعایت آن‌ها مشکلی نداریم و اردوها را شروع می‌کنیم و نگرانی از این بابت نداریم. وزارت ورزش‌، فدراسیون پزشکی ورزشی  و ستاد مقابله با کرونا در ورزش با هماهنگی وزارت بهداشت، پروتکل‌های  سخت گیرانه‌ای آماده و به فدراسیون‌ها ابلاغ کرده‌اند. از طرفی زمان زیادی تا شروع رویدادها باقی نمانده است و  تقویم‌های فدراسیون‌های جهانی اعلام شده که نشان می‌دهد اوایل ۲۰۲۱ مسابقات آغاز می‌شوند. از این روی ما هم باید اردوها را آغاز کنیم. 

او در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها گفت: اولین انتخابات، ۲۰ مهر دوومیدانی است. مابقی فدراسیون‌ها نیز ثبت نام‌ها انجام شده و در حال تایید صلاحیت از مراجع ذی ربط هستیم. 

علی نژاد در مورد مشکل ویزای حمیده عباسعلی ملی پوش کاراته برای اعزام به المان جهت پیگیری درمان خود، گفت: اصل سفر با کمیته ملی المپیک هماهنگ شده است و به طباطبایی رییس فدراسیون کاراته گفته‌ام باید در فدراسیون پزشکی ورزشی. موضوع مطرح شود و  کمیسیون پزشکی تشکیل و وضعیت را  بررسی کند. پس از تایید ما هم اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. 

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به افزایش قیمت ارز، برخی فدراسیون‌ها از جمله والیبال محدودیتی برای گرفتن مربی خارجی دارند یا خیر، بیان کرد: در مورد تیم‌های ملی ممنوعیتی برای گرفتن مربی خارجی نداریم اما با این شرایط اقتصادی امکان پذیر نیست مگر اینکه دوستان از قبل تامین اعتبار کنند. در والیبال هم گویا دوستان توانسته‌اند منابع را تامین کنند. کمیته مربیان خارجی وزارت ورزش هم از لحاظ حقوقی و تامین اعتبار بررسی‌ها را انجام می‌دهد و سپس مجوز صادر می کند.   

 معاون قهرمانی وزارت ورزش در مورد حذف کامپوند از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ و اینکه این مسئله روی بودجه فدراسیون تیروکمان تاثیر دارد یا خیر، تاکید کرد: ابتدای هفته مطلع شدم کامپوند احتمالا از بازی‌های آسیایی حذف می شود. البته این تصمیم ابتدایی است هنوز رویدادها توسط شورای المپیک آسیا به صورت رسمی اعلام نشده است. لذا در همان مقطع با صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک  و شعبانی بهار رییس فدراسیون تیروکمان صحبت کردم و خواهش کردم نامه‌ای ارسال شود و اعتراض کنیم. چون کامپوند آسیا جزو قدرت‌هاست و اگر چین در بین آسیایی‌ها جزو قدرت‌ها نیست، جوانمردانه نیست بخواهد آن راحذف کند. اگر کامپوند به هر دلیلی از بازی‌های آسیایی حذف شود، چارچوب حمایتی از تیروکمان نیز تغییر خواهد کرد چون ملاک ما کسب مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک است. البته امیدوارم با پیگیری‌ها بتوانیم کامپوند را در بازی‌های آسیایی داشته باشیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha