شهاب حیدری در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولتی و بخش عمومی غیردولتی که امروز ۱۹ آبانماه برگزار شد، اظهار کرد: دفاتر پیشخوان با هدف توسعه و افزایش نقاط دسترسی به خدمات و همچنین جلوگیری از تردد مردم به ادارات بهصورت پراکنده ایجادشدهاند که با برنامهریزی مناسب و همچنین برونسپاری بیشتر خدمات دستگاههای اجرایی میتوان شاهد نقش مؤثرتر این دفاتر برای تسهیل در خدمترسانی به مردم و همچنین کسب درآمد بیشتر در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که در این زمینه کارشناسان و بازرسان این اداره کل بهمنظور نظارت بر رعایت دقیق قوانین و حفظ تکریم ارباب رجوع بهصورت روزانه از این دفاتر بازدید میکنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰۷ دفتر فعال در این استان مشغول به ارائه خدمت است، تصریح کرد: از این تعداد ۲۳۴ عدد دفتر پیشخوان شهری، ۳۶۸ عدد دفتر روستایی و ۵ دفتر نیز از پیشخوان به ICT روستایی تبدیل شدهاند که با توجه به افزایش خدمات دولت در این دفاتر تعداد مراجعات نسبت به قبل رشد قابل ملاحظهای داشته و همچنین طبق شرایط کنونی جامعه در برخورد با ویروس کرونا باید فاصلهگذاری اجتماعی جهت حفظ سلامت شهروندان در تمامی این دفاتر بهصورت جدی رعایت شود.
مدیرکل ارتباطات استان لرستان با اشاره به بند ۶۷ و ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه ضرورت تسریع در تصمیمگیریها لازم توسط سازمان امور اداری و استخدامی کشور را مهم خواند و خاطرنشان کرد: تفاهم با وزارتخانهها توسط این سازمان جهت برونسپاری خدمات باید در دستور کار قرار گیرد که این موضوع میتواند فشارهای اقتصادی را بر این مجموعه کاهش دهد و با رسیدن به این هدف میتوان توسعه و تحقق بخشی از دولت الکترونیک را سرعت بخشید که این مهم از اولویتهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
انتهای پیام
نظرات