• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99082819372
  • خبرنگار : 50187

معاون سازمان صمت استان خبر داد

بازگشت ۷۶ درصدی تعهد استان کرمان از ارز صادراتی

بازگشت ۷۶ درصدی تعهد استان کرمان از ارز صادراتی

ایسنا/کرمان معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در بازه زمانی دو ساله تا ۳۱ اردیبهشت امسال صادرات غیرنفتی استان کرمان ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون یورو بوده که یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون یورو به کشور برگشته و تعهد استان در برگشت ارز ۷۶ درصد و از میانگین کشور بالاتر است.

"محمدرضا قوام" صبح امروز ۲۸ آبان ماه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان کرمان اظهار کرد: مجموع صادرات استان (صادرات محصولات استان از گمرکات استان و سایر گمرکات) سالیانه ۲ تا ۲.۲ میلیارد دلار است که از گمرکات استان و سایر گمرکات صادر می شود.

وی افزود: ۹۳۷ میلیون دلار آمار صادرات استان کرمان در هفت ماهه سال جاری با وزن ۶۰۰ هزار تن است که ۶۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

قوام تصریح کرد: یک میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار طراز تجاری استان کرمان مثبت است و در سال های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ صادرات استان بیش از یک میلیارد دلار بوده و در ۹۷ افت شدید به دلیل کاهش تولید پسته داشتیم و مجددا در سال ۹۸ افزایش صادرات داشتیم.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از محصولات استان کرمان از سایر گمرکات کشور صادر می شود، افزود: واردات استان از ۷۵۶ میلیون دلار در سال ۹۴ به یک میلیارد و ۴۳۴ میلیون دلار در سال ۹۶ رسید و در سال گذشته به ۷۲۸ میلیون دلار کاهش یافت و علت آن فعالیت خودروسازان است و پیش بینی می شود امسال نیز کمتر از سال قبل باشد زیا خودروسازان ۸۰ درصد واردات استان را دارند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بازارهای مهم صادراتی کشور و استان کرمان، ۱۵ کشور همسایه و به اضافه چین و هند هستند، تصریح کرد: ۲۱۱۵ فقره ثبت سفارش در استان کرمان به ارزش یک میلیارد و ۱۷۸ میلیون یورو در سال جاری داشته ایم.

وی بیان کرد: در بازه زمانی دو ساله تا ۳۱ اردیبهشت امسال صادرات غیرنفتی استان کرمان ۲ میلیارد و ۱۶۳ میلیون یورو بوده که یک میلیارد و ۶۴۱ میلیون یورو به کشور برگشته و تعهد استان در برگشت ارز ۷۶ درصد و از میانگین کشور بالاتر است.

معاون سازمان صمت استان کرمان در ادامه درباره تقویم برگزاری نمایشگاه های استان گفت: ۲۴ سرفصل در قالب ۳۹ عنوان نمایشگاهی داریم که با توجه به شیوع کرونا همه مجوزها را به مجوز ستاد کرونا موکول کردیم.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا قادر" مدیرکل گمرکات استان کرمان نیز در این جلسه گفت: بسیاری از کالاهای استان از سایر گمرکات صادر و در آمار ما لحاظ نمی شود و بعضا به نام همان گمرکی ثبت می شود که از آنجا صادر می شود و آمار بیان شده دقیق نیست.

وی افزود: به عنوان مثال صادرات فرش استان کرمان خیلی بیش از عدد ثبت شده است و به عنوان فرش تبریز یا کاشان از گمرکات دیگر صادر می شود.

مدیرکل گمرکات استان کرمان تصریح کرد: آمار واقعی صادرات استان کرمان حداقل بیش از ۴۰۰ میلیون دلار با عدد اعلام شده تفاوت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha