• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400041611341
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به بهانه روز مالیات؛

سهمی که مالیات در ماندگاری ثروت‌های خراسان جنوبی ایفا می‌کند

سهمی که مالیات در ماندگاری ثروت‌های خراسان جنوبی ایفا می‌کند

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: مالیات یک منبع درآمدی صرف نیست، بلکه ساختاری برای تنظیم و توازن امکانات و توزیع عادلانه فرصت‌های اقتصادی است و برای نیل به این اهداف مهم با تمام فعالان اقتصادی خصوصاً اتحادیه‌ها و اصناف همکاری کرده است.

جعفر احسانی مهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان خراسان جنوبی ثروت‌ها و منابع طبیعی عظیمی دارد که معادن ناب آن یکی از این نعمات الهی است، اما متأسفانه این ثروت‌ها بدون فرآوری و طی مراحل تکمیلی، از استان خارج شده و رونق اقتصادی را برای سایر استانها رقم می‌زند.

وی افزود: همچنین برخی از کانال‌های ورودی عمده فروشی و توضیعی سایر استان‌ها به استان خراسان جنوبی، دچار ضعف‌های نظارتی و مالیاتی است که امیدواریم با اجرایی شدن قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، جنبه‌های نظارتی در این خصوص شدیدتر و بهتر شده و هم فعالان اقتصادی و هم مصرف کنندگان کالا و خدمات، اثرات مطلوب نقش متعادل سازی نظام مالیاتی را به زودی مشاهده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون زمان سازندگی و توسعه همه جانبه است تا بتوانیم ضمن سالم سازی و شفاف سازی فضای اقتصادی، فضای کسب و کار و تولید ثروت را بهبود ببخشیم، تصریح کرد: مالیات یک منبع درآمدی صرف نیست، بلکه ساختاری برای تنظیم و توازن امکانات و توزیع عادلانه فرصت‌های اقتصادی است و برای نیل به این اهداف مهم با تمام فعالان اقتصادی خصوصاً اتحادیه‌ها و اصناف همکاری کرده است.

احسانی مهر بیان کرد: رویکرد ما نیز در تشخیص و وصول مالیات، وصول با اصول به منظور تأمین بخش مهمی از درآمدهای جاری و عمرانی استان و همچنین رونق اقتصادی و افزایش فرصت‌های سرمایه گذاری است.

وی ادامه داد: مطمئنا مالیات یک ابزار مناسب و مسیر درست برای تحقق اهداف و برنامه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تقویت نظام مالیاتی با توانمندسازی صحیح و مستمر کارکنان در یک فضای همدل و یکپارچه و به روز رسانی سامانه‌های متکی بر فناوری‌های نوین، علاوه بر خنثی‌سازی توطئه‌های اقتصادی دشمنان، زیرساختی مناسب برای فضای اقتصادی سالم و مولد ایجاد خواهد کرد.

احسانی مهر با اشاره به گزارش عملکرد سال گذشته، اظهار کرد: بیماری کرونا، آسیب‌های بسیاری به اصناف و  مشاغل وارد کرد که با اقدامات انجام شده، سهم درآمدهای مالیاتی صاحبان مشاغل دو درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه همچنین  ۵۹ میلیارد و سیصد میلیون تومان از جرائم مالیاتی قابل بخشش در طول سال بخشیده شد، افزود: معافیت ۲۴۶ میلیارد تومانی در بخش‌های مختلف مربوط به عملکرد سال ۹۸ به مؤدیان مالیاتی اعطاء شد.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مالیات مازادی که توسط مؤدیان مالیاتی پرداخت شده، به آنان استرداد شده است، تصریح کرد: حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی از سایر دستگاه‌های دولتی مطالبات داشته‌اند، تهاتر و تسویه شده است.

احسانی مهر با اشاره به هزینه کرد مالیات در سه ماهه امسال، افزود: ۲۰۰ میلیون تومان برای تأسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته به حساب وزارت آموزش و پرورش و ۲ میلیارد و ششصد میلیون تومان) به حساب مناطق عشایری استان اختصاص یافت.

وی بیان کرد: همچنین ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب سایر شهرداری‌های استان و ۹ میلیارد و پانصد میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری بیرجند اختصاص پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha