• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061007471
  • خبرنگار : 71415

تعهد بایدن به کمک نظامی ۶۰ میلیون دلاری به اوکراین

تعهد بایدن به کمک نظامی ۶۰ میلیون دلاری به اوکراین

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در آستانه دیدار رو در روی امروز با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش متعهد به ارائه کمک نظامی به ارزش ۶۰ میلیون دلار به اوکراین شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اطلاعیه‌ای که به کنگره این کشور فرستاد، رسما این کمک را اعلام کرده و گفت، این بسته کمکهای نظامی "برای ملزومات حیاتی مربوط به دفاع شخصی و امنیت مرزی" با هدف کمک به اوکراین برای دفاع از خودش در برابر تجاوزگری فزاینده روسیه در نظر گرفته شده است.

در این اطلاعیه آمده است:تقویت مواضع قوای نظامی روسیه در مرز با اوکراین باعث پر رنگ شدن نواقص ارتش اوکراین در قابلیت دفاع در برابر تهاجم روسیه شد. شکافهای چشمگیر در توانایی اوکراین باید فورا با هدف تقویت بازدارندگی با توجه به تهدید فعلی مربوط به روسیه مورد رسیدگی قرار بگیرند.

همچنین در اطلاعیه کاخ سفید در مورد یک رزمایش نظامی روسیه-بلاروس که برای اواسط سپتامبر برنامه ریزی شده، اظهار نگرانی شد. این سند متذکر شد که "روسیه سابقه استفاده از چنین رزمایش هایی به عنوان پوششی برای دست زدن به اقدامات تجاوزگرانه علیه همسایگانش را دارد.

این بسته کمک پیشنهاد شده از سوی کاخ سفید قرار است شامل موشک اندازهای ضد تانک جاولین، کیت های کمک های اولیه، و سلاح های کوچک و مهمات باشد. این اطلاعیه عنوان کرد، توانمندی‌هایی نظیر "مقابله با سیستمهای پهپادی و ضد رادارهای خمپاره می توانند یک هشدار اولیه ضروری را در قبال آتش غیرمستقیم و تهدیدات هوابرد ارائه کنند.

آسوشیتدپرس نخستین بار درباره اطلاعیه بایدن به کنگره گزارش داد.

کمک نظامی به اوکراین یک جنبه حیاتی از تلاشهای آمریکا برای مقابله با تجاوز گری روسیه به ویژه در ارتباط با درگیری های جاری در شرق اوکراین عابه جدایی طلبان مورد حمایت روسیه است. روسیه از سال ۲۰۱۴  شبه جزیره کریمه که متعلق به اوکراین بوده را اشغال کرده است هر چند که جامعه بین المللی این اقدام را به عنوان یک الحاق غیرقانونی محکوم کرده است.

بایدن از زمان رسیدن به ریاست جمهوری تا کنون دو بار به صورت تلفنی با زلنسکی گفتگو داشته و همچنین یک گفتگوی او با این رئیس جمهور اوکراین قبل از دیدار مهمش با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه ژوئن انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha