• چهارشنبه / ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400061007605
  • خبرنگار : 71415

دیدار زلنسکی و وزیر دفاع آمریکا درباره دونباس و همکاری برای تقابل با روسیه

دیدار زلنسکی و وزیر دفاع آمریکا درباره دونباس و همکاری برای تقابل با روسیه

دفتر ریاست جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور و لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به بحث در خصوص وضعیت منطقه دونباس و همکاری در قبال مقابله با روسیه در منطقه دریای سیاه پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هم اکنون در یک سفر کاری در آمریکا به سر می‌برد و قرار است امروز همچنین به دیدار جو بایدن رئیس جمهوری این کشور برود.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد که بایدن ارائه یک بسته امنیتی کمکی به ارزش ۶۰ میلیون دلار به اوکراین را مورد تایید قرار داده است. دو کشور اواخر همان روز به امضای یک چارچوب دفاعی جدید با هدف تقویت همکاری دوجانبه در زمینه امنیت دریای سیاه و به اشتراک گذاری اطلاعات و سایبر پرداختند.

در این بیانیه تصریح شد: طرف‌ها درباره وضعیت در شرق کشور ما که همچنان به رغم تلاش‌های اوکراین برای رقم زدن تنش زدایی از طریق تدابیر دیپلماتیک صلح آمیز از هم گسسته است، بحث کردند. تنش‌ها در ارتباط با مانور نظامی زاپاد ۲۰۲۱ (غرب ۲۰۲۱) روسیه رو به افزایش است.

رئیس جمهوری اوکراین و وزیر دفاع آمریکا همچنین در خصوص دورنمای همکاری در زمینه مقابله با سیاست روسیه در منطقه دریای سیاه-آزوف و تضمین آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی بحث کردند.

زلنسکی همچنین مرگ سربازان آمریکایی در بمب گذاری‌ها درخارج از فرودگاه کابل در تاریخ ۲۶ اوت را تسلیت گفته و در خصوص کمک اوکراین به خارج کردن خارجی‌ها از افغانستان صحبت کرد.

زلنسکی تاکید کرد: من به عنوان رئیس جمهوری کشوری که هر روز بهترین پسرانش را در جنگی به راه افتاده از سوی روسیه در شرق اوکراین از دست می‌دهد، درد و رنج خانواده‌های کسانی که کشته شدند و همه مردم آمریکا را درک می‌کنم.

آستین نیز به نوبه خود به اوکراین اطمینان داد که آمریکا در کنارش می‌ایستد و از حاکمیت و تمامیت ارضی آن حمایت کرده و همچنین به مقابله با تجاوزگری ادعایی روسیه کمک کرده و از تمایل کی‌یف برای پیوستن به ناتو پشتیبانی می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ در پی سرنگون شدن ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهوری اسبق اوکراین روابط روسیه با این کشور و غرب وخیم شد.

کی‌یف در آن زمان به اجرای یک عملیات نظامی در منطقه روس زبان دونباس که تغییر قدرت رخ داده را یک کودتا تلقی می‌کرد پرداخته و همچنین در ادامه شبه جزیره کریمه به دنبال برگزاری یک همه پرسی مجددا به روسیه ملحق شد. مسکو مکررا دست داشتنش در درگیری‌های دونباس را رد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha