• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400072618878
  • منبع : نمایندگی سمنان

"واکسیناسیون" شرط ورود دانشجویان به دانشگاه‌های استان بعد از بازگشایی

"واکسیناسیون" شرط ورود دانشجویان به دانشگاه‌های استان بعد از بازگشایی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه سمنان از انجام واکسیناسیون به عنوان شرط ورود دانشجویان به دانشگاه‌های استان بعد از بازگشایی رسمی دانشگاه‌ها نام برد.

دکتر مسعود نصیری زرندی در پنجمین جلسه شورای آموزش عالی استان سمنان که با محوریت بررسی بازگشایی دانشگاه‌ها با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه سمنان برگزار شد با بیان اینکه همه دانشگاه‌های استان موظف هستند واکسیناسیون اعضای هیأت علمی ، کارکنان و دانشجویان را در دستور کار قرار دهند گفت: پس از مهلت تعیین شده وضعیت واکسیناسیون جامعه هدف با استفاده از سامانه‌های طراحی شده کنترل و از ورود افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند به محیط دانشگاه جلوگیری خواهد شد .

رئیس دانشگاه معین استان سمنان با بیان اینکه باید بازگشایی دانشگاه‌ها گام به گام انجام شود افزود: برای محقق شدن بازگشایی تدریجی دانشگاه‌ها باید بخشی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با امکانات و شرایط دانشگاه‌ها به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شوند .

رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز با اشاره به اینکه بازگشایی دانشگاه‌ها باید به شرط انجام کامل واکسیناسیون باشد گفت: بر اساس آمارها نیمی از دانشجویان واکسینه نشده‌اند یا دو دوز واکسن خود را دریافت نکرده اند .

وی تصریح کرد: رعایت کامل دستوالعمل‌های بهداشتی در محیط‌های خوابگاه با توجه به امکانات و ظرفیت موجود بسیار مشکل است .

دکتر  فاتح با بیان اینکه تا واکسینه نشدن جمعیت هدف احتمال همه‌گیری شیوع ویروس کرونا وجود دارد افزود: تکمیل واکسیناسیون دانشجویان نیاز به زمان دارد و عجله برای بازگشایی دانشگاه‌ها ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای دانشجویان ، کارمندان و اعضای هیأت علمی به جای بگذارد .

دکتر یوردخانی رئیس دانشگاه پیام نور استان نیز به تفاوت‌های دانشگاه پیام‌نور با سایر دانشگاه‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: باید ملاحظات مربوط به هر دانشگاه در امر بازگشایی مد نظر قرار گیرد.

وی بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون تاکید و از دانشجویان سراسر کشور خواست پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها، واکسن خود را تزریق کنند.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha