• چهارشنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401030402790
  • منبع : نمایندگی سمنان

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری سمنان عنوان کرد:

مناسبات سیاسی و وابستگی به نوسانات نرخ ارز عامل بروز مشکلات متعدد اقتصادی

مناسبات سیاسی و وابستگی به نوسانات نرخ ارز  عامل بروز مشکلات متعدد اقتصادی

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از وابستگی اقتصاد به نوسانات نرخ ارزی و مناسبات سیاسی به عنوان عامل بروز مشکلات متعدد اقتصادی در کشور نام برد و با بیان اینکه تخصیص منابع با حفظ نظام ارتباط مستقیم دارد گفت: تخصیص منابع در جهت مشروعیت نظام و حاکمیت دینی بسیار حایز اهمیت است .

محمد صادقی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اهمیت طرح عادلانه سازی هدفمندی یارانه ها گفت: کشور ما به واسطه دولتی و تک محصولی بودن با برخی مشکلات اقتصادی،دچار نوسان در تامین نقدینگی میشود.

وی افزود:در راستای تخصیص بهینه منابع با بهره گیری از تمام پتانسیل ها جهت تامین اقتصاد کشور؛ می توان از هدر رفت ، فساد و رانت خیز بودن منابع جلوگیری کرد .

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه حمایت از مصرف کننده و تولید کنندگان در دستور کار مدیران و مسئولین استان قرار دارد، ادامه داد:در ستاد تنظیم بازار، تامین کالا اولویت دارد و حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان در دستور کار مسئولان مربوطه استان است.

صادقی بااشاره به تحقق جهاد تبیین مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری اضافه کرد:تا وقتی اقتصاد به نوسانات نرخ ارز و مناسبات سیاسی وابسته باشد،با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه خواهیم بود که برای برون رفت از این مشکل باید اقتصاد خودکفا در دستور کار قرار گیرد .

وی افزود: اگر اقتصاد شرطی نباشد، اتفاقات خوبی در کشور رقم خواهد خورد که در این راستا باید بنیه اقتصاد کشور تقویت شود .

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با بیان اینکه با نگاه انقلابی و جهادی آینده جمهوری اسلامی ایران روشن است،گفت: رسانه ها ضمن آرامش بخشی و امید بخشی در جامعه، جهاد تبیین را ترویج کنید.

لزوم همکاری رسانه ها در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها 

همچنین احمد ریواده معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندارسمنان گفت: همکاری رسانه های استان در جهت انعکاس اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها ضروری است.

 معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار سمنان با اشاره به لزوم همکاری رسانه های استان برای انعکاس اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها گفت: این طرح بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نیست .

وی افزود:اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در راستای مبارزه با فساد و تحقق عدالت در اجرای طرح های اقتصادی در بحث تامین معیشت مردم بسیار حائز اهمیت است .

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه باید فرهنگ اقدام جهادی در استان زنده شود ادامه داد:آگاهی، دانایی و علم در بحث اجرا و اقدام جهاد گونه مهم است تا در حوزه تحقق اهداف گام دوم انقلاب دستور العمل های علمی در حوزه اجرایی عملیاتی شود .

ریواده اظهار کرد: توجه به شاخص‌های توسعه استان سمنان در بحث صنعت و گردشگری ، نیازمند پیوست های فرهنگی است .

وی ادامه داد: طرح های فرهنگی متناسب با فرهنگ غنی استان و باهدف ایجاد نشاط اجتماعی تبیین وکارگروه علمی به عنوان بازوی مشورتی قوی در ذیل شورای فرهنگی ایجاد شود .

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در پایان با اشاره به اینکه جریان سازی فرهنگی زمانی محقق می‌شود که پیوست فرهنگی خوبی در استان داشته باشد، تصریح کرد:رسانه ها، به اولویت های فرهنگی استان به صورت یک جریان فرهنگی بپردازند.

انتهای پیام

  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha