• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403032617446
  • منبع : نمایندگی سمنان

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تاکید کرد

ضرورت تبیین نیاز به انتقال خون برای خیرین و اهداکنندگان

ضرورت تبیین نیاز به انتقال خون برای خیرین و اهداکنندگان

ایسنا/سمنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان از سازمان انتقال خون به‌عنوان یکی از ارکان مهم حوزه سلامت و درمان نام برد و بر ضرورت تبیین نیازهای سازمان انتقال خون برای جامعه خیرین و اهداکنندگان این استان تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی امروز (۲۶ خرداد ماه) به پیشرفت علم و دانش در حوزه نگهداری و انتقال خون و فرآورده‌های خونی اشاره و بیان کرد: بسیاری از مردم شاید نسبت به گروه خونی خود بی‌اطلاع باشند، بنابراین تشکیل پرونده برای مردم به مشارکت بیشتر آنها در این امر خداپسندانه منجر خواهد شد.

وی اظهار کرد: سلامت خون اهدایی ضامن سلامت مردم است. بنابراین هیچ امری نباید کیفیت خون‌های اهدایی را تحت‌الشعاع قرار دهد.

امام جمعه سمنان اهداکنندگان و دریافت‌کنندگان خون را اضلاع مهم فرآیند انتقال خون دانست و گفت: اضلاع دیگر این فرآیند، سازمان انتقال خون و خیرین هستند و لازم است به‌طور ویژه از خیرین حوزه بهداشت، درمان و سلامت قدردانی کنیم.

مطیعی با اشاره به آثار مادی و معنوی اقدامات خداپسندانه خیرین حوزه سلامت، افزود: براساس آموزه‌های دینی اگر انسانی بتواند جان یک انسان دیگر را نجات دهد، گویا حیات تمام انسان‌ها را حفظ کرده است. 

وی مشارکت مردم در امور بهداشتی و درمانی را مایه افتخار دانست و بیان کرد: اگر خدمات، دستاوردها و نیازهای سازمان انتقال خون به جامعه خیرین استان منعکس شود، زمینه رفع مشکلات این سازمان فراهم خواهد شد. 

او با یادآوری مشارکت مردم استان سمنان در امور بهداشتی و درمانی، اظهار کرد: همراهی بیش از پیش مردم بویژه خیران در رفع مسائل و دغدغه‌های سازمان انتقال خون، به اطلاع آنها از نیازهای واقعی حوزه سلامت نیاز دارد. 

محسن طاهریان، مدیرکل سازمان انتقال خون استان سمنان در این نشست که اعضای مجمع خیرین انتقال خون استان سمنان نیز در آن حضور داشتند، گزارشی از اقدامات انجام‌شده در این سازمان ارائه کرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha