• جمعه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401032014013
  • خبرنگار : 50492

با حضور هنرمندان در شب ولادت امام رضا(ع) برگزار شد

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

ایسنا/خراسان رضوی ویژه‌برنامه بر آستان جانان به مناسبت ولادت امام رضا(ع) با حضور هنرمندانی چون محمد فیلی، عبدالجبار کاکایی، حسن روح‌الامین و انیسه شاه‌حسینی در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد.

محمد فیلی، بازیگر پیشکسوت سینما، در ویژه‌برنامه میلاد امام رضا(ع) تحت عنوان بر آستان جانان که شامگاه امروز، ۲۰ خرداد ماه، به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، در خصوص نحوه ورود خود به عرصه بازیگری اظهار کرد: بازیگری را از کلاس سوم و ایفای نقش کر در نمایش درس کر و بیمار شروع کرده و در هنرستان نیز چند کار تئاتر انجام دادم. در دوران سربازی با اهالی تئاتر شیراز آشنا شده و پس از آن تئاتر حرفه‌ای را به صورت جدی آغاز کردم. در آن دوران وارد شدن به سینما یا تلویزیون دشوار بود. اولین کار حرفه‌ای من در تلویزیون سریال روزی‌روزگاری بود که سکوی پرتاب من به سمت بازیگری حرفه‌ای شد.  

وی با اشاره به آشنایی با هنرمندن مشهدی افزود: در تئاتر با بسیاری از هنرمندان مشهدی از جمله برادران ارجمند، رضا سعیدی و رضا صابری آشنا شدم و به نظرم مشهد یکی از قطب‌های بسیار محکم و بزرگ تئاتر ایران بوده و هست.

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

فیلی در پاسخ به این سوال که به کدامیک از نقش‌های خود بیش از همه علاقه دارد، عنوان کرد: من تمام نقش‌هایم را دوست داشته‌ام اما بیشترین نقشی که به چشم آمد و دیده شد، نقش شمر ملعون در سریال مختارنامه بود. به چشم آمدن این نقش به این دلیل بود که این شخصیت در گذشته شنیده شده بود اما کسی عینا آن را ندیده بود. ما تلاش کردیم که شمر را به‌گونه‌ای به تصویر بکشیم که مورد پسند قرار گیرد.

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

سعید خدیوی، معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: هنر بنیان و هویت ملت‌ها و اساس کنش جمعی و ایجاد وحدت بین مردم است. در این میان هنر مقدس که در خدمت ترویج معنویت است، جایگاه ویژه‌ای دارد. جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بنا بر موقعیتی که در آن قرار داشته و ساحت قدسی‌ که در آن حضور دارد، وظیفه و رسالت خود را در توسعه و ترویج این هنر مقدس قرار داده است.

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

عبدالجبار کاکایی، شاعر و ترانه‌سرا نیز در ادامه این مراسم پس از شعرخوانی در رابطه با امام رضا(ع) و ابراز ارادت به مقام والای این حضرت بیان کرد: جدا از اینکه خراسان مرجع معنوی جامعه ایران و شیعیان است، این استان از دیرباز پایگاه ادب، شعر و هنر بوده و بزرگان ما از این دیار برخواسته‌اند و نخستین سلسه‌هایی که به پاسداشت فرهنگ پرداختند از همین خطه ظهور کرده‌اند.

«بر آستان جانان» در جهاد دانشگاهی مشهد

در پایان این مراسم که با حضور دکتد حمیدرضا بیدخوری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، محمودرضا برازش، مدیر عامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، سعید خدیوی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، محمد روح‌الامین، نقاش، انسیه شاه‌حسینی، کارگردان و تعدادی از هنرمندان دیگر برگزار شد، از  حمیدرضا گیلانی‌فر، استاد عکاسی، محمدعلی ندایی، پژوهشگر و سردبیر نشریه معارف رضوی، فاطمه اسد دیزاوندی به نمایندگی از مرکز افکارسنجی ایسپا، رفیعه ناظمی به نمایندگی از خبرگزاری ایکنا و سمانه دوستی‌نیا، نگارگر، به عنوان فعالان و ترویج‌گران هنر رضوی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha