• چهارشنبه / ۱ تیر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401040100577
  • خبرنگار : 50123

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه سال جاری بیش از یک تن انواع مواد مخدر در ماموریت‌های مختلف کشف شد، سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و بیش از ۳۰۰۰ نفر از مجرمان دستگیر شدند.

سرهنگ سلیمان ریاحی اول تیرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار مقابله با پیشگیری و شیوع مواد مخدر را دارند، اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های ذاتی نیروی انتظامی مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: امروزه دشمنان درصدد ضربه به سلامت جامعه هستند و انحراف جوانان نسبت به شیوع مواد مخدر سنتی و صنعتی در دستور کار آنهاست که از هیچ فعالیتی فروگذار نیستند، البته عده‎‌ای به دنیال فروش مواد مخدر به دلیل منفعت آن هستند، زیرا امروزه تجارت مواد مخدر به عنوان دومین تجارت جهانی به شمار می‌رود.

ریاحی گفت: در سه ماهه سال جاری بیش از یک تن انواع مواد مخدر در ماموریت‌های مختلف کشف شد، سال گذشته بیش از ۳۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و بیش از ۳۰۰۰ نفر از مجرمان دستگیر شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جرایم مواد مخدر در سطح جامعه گسترش یافته است، تصریح کرد: اقداماتی که پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان انجام داده همه جانبه، گسترده و کیفی بوده است، به طوری‌که در ارزیابی سال گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر به دلیل عملکرد در حوزه‌های مختلف به عنوان پلیس برتر مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به پاکسازی نقاط آلوده در استان، بیان کرد: برخی نقاط  در معرض آسیب بیش‌تری قرار دارد، زیرا با قاچاقچیان دیگر استان‌ها در ارتباط هستند و این امر موجب شده زمینه فروش مواد مخدر افزایش یابد، از طرفی اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکسازی نقاط آلوده، شناسایی افراد و گزارشات مردمی است که این امر در محله ۳۲ شهرکرد به دلیل برخوردهای مناسب قضایی و انتظامی صورت گرفت و سال گذشته بیش از ۵۵ منزل و امسال ۱۶ مورد پلمب منازل صورت گرفت.

ریاحی بیان کرد: شیوع مصرف ماده مخدر گل در استان افزایش یافته که افراد آگاهی نسبت به این ماده مخدر ندارند و مورد استفاده جوانان قرار گرفته است، البته بیش‌ترین ماده مخدر سنتی در استان تریاک و مشتقات آن است، زیرا زمینه کشت و تولید این ماده مخدر در استان پیش از انقلاب بوده است.

وی در خصوص کاهش سن جرایم اعتیاد و مواد مخدر، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد افراد دستگیر شده سن کمتر از ۴۰ سال دارند که این امر زنگ خطری برای مسئولان و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha