• پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1401060302427
  • خبرنگار : 71290

در دیدار با فرمانده نیروی دریایی ارتش آذربایجان

موسوی: نیروهای مسلح ما حامی روابط دوستانه ایران و آذربایجان هستند

موسوی: نیروهای مسلح ما حامی روابط دوستانه ایران و آذربایجان هستند

سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، در این دیدار دریادار سبحان بکیراف ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: روابط بین دو کشور همسایه، بسیار دوستانه و نزدیک است.

وی با اشاره به حضور نیروهای مسلح دو کشور در مسابقات جهانی ارتش‌های جهان افزود: سال گذشته مسابقه کوبوکو در ایران در سطح بالایی برگزار شد و نمایندگان ما به بنده گزارش کردند که استقبال بسیار خوبی از هیئت اعزامی جمهوری آذربایجان صورت گرفته بود. اساسا حضور کشورهای روسیه، ایران، آذربایجان و قزاقستان در چنین مسابقاتی باعث بالا رفتن سطح مناسبات و دوستی ها خواهد شد و امیدوارم در سال آینده ترکمنستان هم به این فرایند اضافه شود.

این مقام‌ نظامی جمهوری آذربایجان روابط دوستانه و برادرانه دو کشور همسایه که ریشه های تاریخی و فرهنگی مشترک دارند را مایه دلگرمی دوستان و ناراحتی دشمنان دو کشور دانست و بر گسترش روابط و همکاری های نیروهای مسلح و دوستی ابدی دو کشور تاکید کرد.

در ادامه سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز متقابلا از اظهارات و تاکیدات صمیمانه فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری آذربایجان و استقبال گرم از هیئت اعزامی نیروی دریایی ارتش  کشورمان قدردانی کرد و افزود: ما بر اساس اراده رهبران دو کشور در حال توسعه و تعمیق روابط دو کشور دوست و همسایه در همه سطوح هستیم و معتقدیم روابط خوب نظامی دو کشور می تواند سطح روابط دو جانبه را به روابط راهبردی برساند. خوشبختانه  نیروهای مسلح دو کشور در سال های اخیر روابط دوستانه، نزدیک و صمیمانه ای ذیل دیپلماسی نظامی دو کشور برقرار کرده اند.

موسوی تاکید کرد: سیاست خارجی ایران حول محور گسترش روابط با همسایگان قرار دارد و نیروهای مسلح ما نیز همواره حامی و پشتیبان اصلی روابط دوستانه و برادرانه بین دو کشور همسایه و مسلمان ایران و جمهوری آذربایجان بودند و هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha