• چهارشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401060907076
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین خبر داد:

ضبط ۱۷۰ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی طی ۵ ماه در سرعین

ضبط ۱۷۰ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی طی ۵ ماه در سرعین

ایسنا/اردبیل رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین  از ضبط ۱۷۰ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی غیربهداشتی و تاریخ منقضی در ۵ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

ایرج احدیان 9 شهریور در بازدید از مراکز فروش مواد پروتئینی در سرعین گفت: در همین مدت  ۸۲۴ رأس دام سنگین و ۲ هزار و ۵۳۱ رأس دام سبک تحت نظارت بهداشتی و کیفی دامپزشکی در کشتارگاه دام کشتار و در این شهرستان وارد بازار مصرف شده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سرعین از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد غیربهداشتی و تاریخ منقضی در عرضه فراورده‌های خام دامی مراتب را در این شهرستان با شماره ۳۲۲۲۳۳۲۰  اطلاع دهند.

احدیان با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر این مراکز جزء وظایف ذاتی دامپزشکی است، افزود: در این بازدیدها از کلیه قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، کترینگ‌ها و.... ونیز کلیه مراکزی که به نحوی با دام و فراورده‌های خام دامی مرتبط هستند بازدید بهداشتی به‌عمل‌آمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب بدون اغماض و چشم‌پوشی با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان سرعین با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و تضمین سلامت عمومی شهروندان خط قرمز دامپزشکی است، تصریح کرد: باتوجه‌به فصل گردشگری و افزایش مسافران تابستانی، این بازدیدها تشدید شده و به‌صورت منظم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: عکسی که اخیراً در خصوص فروش گوشت غیرمجاز در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود مربوط به این شهرستان نیست  و مردم با اطمینان خاطر گوشت و فراورده‌های خام دامی موردنیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت این اداره تهیه و مصرف نمایند و به هنگام خرید گوشت به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی  لاشه توجه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha