• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401062317587
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل صمت استان:

فقط یک درصد از لاستیک های فرسوده در خراسان شمالی جذب واحدهای بازیافتی نمی شود

فقط یک درصد از لاستیک های فرسوده در خراسان شمالی جذب واحدهای بازیافتی نمی شود

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل صمت خراسان شمالی گفت: فقط یک درصد از لاستیک های فرسوده در این استان جذب واحدهای بازیافتی نمی شود.

حسین حاجی بیگلو در گفت و گو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که متاسفانه در اطراف شهر بجنورد مشادهده می شود که برخی از افراد لاستیک های فرسوده را برای فروش سیم های موجود در آن می سوزانند که آلودگی های زیست محیطی را به همراه دارد، اظهار کرد: فقط یک درصد از این لاستیک ها سوزانده و جذب واحدهای بازیافتی در این استان نمی شوند.

وی افزود: در حال حاضر استقبال خوبی از مواد حاصل از فرآوری لاستیک های فرسوده در کشورهایی همچون عراق، پاکستان، آذربایجان و ... می شود بنابراین دلیلی وجود ندارد که این لاستیک ها جذب واحدهای فرآوری نشود و مواد فرآوری حاصل از آن صادر نشود.

حاجی بیگلو ادامه داد: از سوی دیگر در حال حاضر واحدهای بازیافتی لاستیکی خوبی در خراسان شمالی راه اندازی شده که یکی از این واحدها در جاجرم و دو واحد نیز در شهرک صنعتی بیدک بجنورد قرار دارند.

وی بیان کرد: مواد حاصل از فرآوری لاستیک ها، پودر و گرانول است که پودر به دست آمده برای تهیه آسفالت، کف پوش و ... در این استان مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این استان ۱۴۰ واحد صنفی عمده و خرده فروش لاستیک وجود دارد اما یک واحد تولیدی لاستیک در آن قرار ندارد.

خالقی مدیر محیط زیست بجنورد نیز در گفت و گو با ایسنا گفت: آتش زدن لاستیک های خودرو از سوی تعدادی از افراد از مشکلات جدید زیست محیطی در بجنورد است.

وی افزود: تعدادی از افراد برای اینکه سیم های موجود استفاده شده در این لاستیک ها را استخراج کنند، اقدام به سوزاندن لاستیک ها می کنند که این امر موجب آلودگی هوا، خاک و آب می شود.

خالقی اظهار کرد: مشکل آلودگی زیست محیطی با سوزاندن لاستیک فرسوده از کوه باباموسی به روستاهای اطراف کشانده شده است از این رو روستاییان این تخلف را گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha