• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401070401689
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

آسیب‌های اجتماعی با برگزاری صرف جلسات مرتفع نمی‌شوند

آسیب‌های اجتماعی با برگزاری صرف جلسات مرتفع نمی‌شوند

ایسنا/سمنان مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: آسیب‌های اجتماعی و خصوصا معضل طلاق در جامعه ایرانی با برگزاری صرف جلسات مرتفع نمی‌شود.

دکتر محمود منطقی ۴مهرماه در دومین جلسه آسیب های اجتماعی کار گروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان اظهار کرد: طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند.

وی بر لزوم توجه به پژوهش‌های علمی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید و تصریح کرد: بررسی و رفع آسیب های اجتماعی از طریق پژوهش‌های کاربردی  و برنامه‌های عملیاتی و اجرایی امکان‌پذیر است.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت : طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق  با برگزاری صرف جلسات محقق نخواهد شد و

وی با بیان اینکه معضل طلاق یک پدیده چند وجهی است گفت: کمبود مهارت‌های زناشویی، مشکلات معیشتی و اقتصادی ، محوریت بیکاری، هم سطح نبودن زوجین؛ ازدواج در سنین پایین؛ اختلالات جنسی، عدم آموزش، اعتیاد به مواد مخدر؛ دخالت نابجا اطرافیان و .. از جمله دلایل افزایش طلاق در جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از برنامه‌ریزی های استانداری سمنان برای کاهش آسیب‌های اجتمعی در استان خبر داد و گفت: در همین راستا گروه کاری آسیب‌های اجتماعی به دبیری بهزیستی، گروه کاری سلامت به دبیری دانشگاه علوم پزشکی و گروه کاری خانواده به دبیری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایجاد شده است.

وی از برنامه‌ریزی عملیاتی این سه کارگروه در استان خبر داد و گفت: در همین ارتباط طرح رصد آسیب های اجتماعی در سازمان بهزیستی استان اجرای شده است.

منطقی ادامه داد: فعالیت‌های دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی به کارگزاران این امکان را می‌دهد تا با توجه به وضعیت موجود، برنامه های اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی طراحی کنند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان در همین راستا از ایجاد سامانه ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان خبر داد و افزود: یکی از راه‌های تحقق کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهره‌مندی از یک برنامه‌ریزی جامع و کامل با در نظر گرفتن آمار و ارقام و استفاده درست و به جا از اطلاعات و داده‌های میدانی است، اما این مهم زمانی به نتیجه می‌رسد که همراهی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی و جامعه نیز با خود داشته باشد.

منطقی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی و فعالیت جدی در این بخش، نیازمند ورود متخصصین است خاطرنشان کرد: باید در تدوین و اجرای برنامه‌ها از نیروهای متخصص و دغدغه‌مند استفاده شود.

 وی با اشاره به فعالیت سامانه‌های بهزیستی استان برای جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با این بخش افزود: آحاد مردم استان می توانند مسائل مرتبط با مشکلات خانوادگی، اعتیاد، آسیب های مرتبط با کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی و مشکلات سلامت روان و بالینی و ... خود را با تلفن رایگان صدای مشاور ۱۴۸۰، خط اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در میان بگذارند .

وی به اهمیت آموزش‌های پیش از ازدواج پرداخت و گفت: امید می‌رود که با افزایش آموزش‌های قبل از ازدواج و ارتقای سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج ، کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت‌ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی بتوان آمار طلاق را در کشور کاهش داد.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود که همه دستگاه‌های متولی، آسیب های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده خصوصا طلاق اهتمام جدی داشته باشند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha