• شنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401072312026

جوادی آملی:

حوزویان نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند

 حوزویان نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند

ایسنا/قم یک استاد حوزه علمیه گفت: حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب که شامگاه 22 مهرماه، به مناسبت میلاد پیامبر اعظم و امام صادق (ع) در بیت ایشان برگزار شد، عنوان کرد: حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند، اندلس سابق بزرگانی از فقه و علوم اسلامی داشت اما چیزی که دین را از اندلس گرفت جنگ‌های صلیبی نبود، بلکه شبهات فکری بود.

وی بابیان اینکه پیامبر اکرم (ص) به ما سفارش کرده‌اند قرآن را امام خود قرار دهید و قرآنی زندگی کنید، لازمه‌اش این است که انسان طیب و طاهر باشد تا کلامش در جامعه اثرگذار باشد، افزود: حوزویان و مدیران اگر طیب و طاهر نباشند نمی‌توانند جامعه را طیب و طاهر کنند.

وی گفت: حوزویان باید نسبت به پاسخ به شبهات غرب اهتمام ورزند و توانایی پاسخ به شبهات جامعه را داشته باشند، اندلس سابق بزرگانی از فقه و علوم اسلامی داشت اما چیزی که دین را از اندلس گرفت جنگ‌های صلیبی نبود، بلکه شبهات فکری بود، لذا نباید نسبت به شبهات مطرح در جامعه بی‌تفاوت بود و باید آن‌ها را به وسیله روایاتی که مفسر قرآن هستند جواب داد.

وی بابیان اینکه مفاتیح‌الجنان کتاب ارزشمندی است اما بر همه ما لازم است سالی دو سه بار ادعیه صحیفه سجادیه را تلاوت کنیم، ادامه داد: انسان هرگز نباید بگوید من خسته‌ام یا من نمی‌توانم، چرا که اصل روح است و اگر روح و اراده تقویت شود بدن همراهی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha