• یکشنبه / ۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401080100557
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟

هیچ شهروندی نباید ناراضی از شهرداری خارج شود

هیچ شهروندی نباید ناراضی از شهرداری خارج شود

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق میان‌ دستور این جلسه، گفت: در تحلیل رخدادهای یک ماه اخیر اگرچه نمی‌توان از ضعف عملکردها گذشت، اما آنچه در ادامه شاهد بودیم تلاش همه‌جانبه‌ای بود باهدف براندازی که توفیقی هم نداشت و طی یک ماه از ادعای سقوط شهرها رسید به بوق زدن در خیابان.

علی صالحی در شصتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان که امروز (یکشنبه، یکم آبان) برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی  بارها شاهد پیش‌بینی‌ها ساده لوحانه معاندان در خصوص تغییر نظام بوده‌ایم اما امروز سران اروپایی دور هم جمع می‌شوند و با اتهام زنی از قدرت نظامی ایران گلایه می‌کنند. باوجوداین، لازم است به خود یادآوری کنیم که لازمه رسیدن به جامعه نبوی فاستقم کما امرت است، به قول سردار عزیز نترسید و نترسیم و نترسانید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فراموش نکنیم بخشی از شکاف اجتماعی موجود و برخی از این اعتراض‌ها نتیجه مستقیم عملکرد ماست، گفت: لازم است هرکدام از ما در مدیریت شهری و در حوزه مرتبط با کار خودمان ببینیم چه عاملی منجر با نارضایتی و ناامیدی شده است. هر عضو شورا، هر مدیر و هر کارمندی که خدای ناکرده در این مسیر قدم بردارد تکمیل کننده نقش دشمنان و عامل التهاب در جامعه است.

صالحی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم هیچ شهروندی ناراضی از شهرداری خارج نشود، افزود: هیچ شهروندی در تعامل با بخش‌های مختلف مدیریت شهری دچار ناامیدی از بهبود اوضاع نشود، هیچ‌یک از مردم نباید تلقی فساد سیستماتیک پیدا کنند، هیچ اصفهانی نباید بابت داشتن چنین شهری حس تحقیر داشته باشد و یا خودتحقیری کند. در چنین حالتی است که می‌توانیم با عزمی راسخ نسبت به آینده امیدوار باشیم.

در اجرای خط دو مترو اصفهان از برنامه عقب هستیم

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق پیش از دستور این جلسه با اشاره به روز برنامه‌ریزی و آمار، اظهار کرد: برنامه‌ریزی در شهرداری از ۲۰ سال گذشته روزبه‌روز تقویت شده و امروز در مرحله بازنگری برنامه اصفهان ۱۴۰۵ هستیم. گزارش این برنامه اخیراً در جلسه تلفیق ارائه شد و به دنبال این هستیم برنامه‌ای قوی و مناسب برای اصفهان در طول ۴ سال آینده تدوین شود.

وی به ورود دستگاه تی بی ام تونل شرقی محور زینبیه تا چهارراه ابن سینا اشاره کرد و گفت: در حوزه قطار شهری تلاش زیادی در حال انجام است. از مسئولان استان دعوت شود عظمت این پروژه را مشاهده کنند و از استاندار به عنوان رئیس شورای سازمان قطار شهری نیز می‌خواهیم در پیگیری تأمین منابع و ... به پروژه کمک کند.

نورصالحی با بیان اینکه در اجرای خط دو مترو به علت تأمین منابع مالی و اجرای آزادسازی از برنامه عقب هستیم، افزود: لازم است شورای سازمان قطار شهری سالی دو یا سه مرتبه تشکیل شود تا موانع پیش‌بینی و مرتفع شود. قرارداد با شرکت مپنا نیز در حال پیگیری و تصویب است و اکنون نیاز به تائید وزیر کشور دارد. پیش‌بینی می‌کردیم که تصویب نهایی این قرارداد تا پایان آذر به طول بینجامد.

رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه انتظار این است که هر دستگاهی که می‌تواند در سرعت کار نقشی داشته باشد، وارد عمل شود تا پروژه سرعت بگیرد، گفت: سازمان مشارکت و سرمایه‌گذاری شهرداری نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای ساخت ایستگاه‌ها و نازک‌کاری‌ها است که این کار باید سرعت بگیرد.

مدیران باید در حل مشکلات مردم منعطف باشند

محمدرضا فلاح، عضو شورای شهر اصفهان نیز در نطق میان دستور این جلسه، اظهار کرد: هر دستگاه اتوبوس حدود ۸ میلیارد تومان هزینه دارد، یکی از رانندگان اتوبوس برای اینکه این چند میلیارد تومان بیت‌المال را حفظ کند، مورد حمله فتنه گران قرار می‌گیرد، چاقو می‌خورد و آسیب می‌بیند، اما نمی‌گذارد این بیت‌المال از بین برود.

فلاح گفت: چرا شبکه‌های معاند آرم شبکه خود را از زمان فوت مهسا امینی به‌عکس او اختصاص داده‌اند، اما ما در حال عقب‌نشینی از اعتقادات خود هستیم. مشکل اینجاست که عوامل دولت قبل هنوز در دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر اینکه اگر کسی نسبت به نظام اعتقاد ندارد، جایگاهی در آن ارگان و اداره ندارد، گفت: نارضایتی مردم در ادارات سبب می‌شود که مردم به میدان بیایند. فقط موضوع حجاب نیست، هرکس ایجاد نارضایتی در ادارات کند با فتنه‌گران شریک است.

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیران باید در حل مشکلات مردم منعطف باشند، ادامه داد: ما نیازمند مدیران قوی و با جسارت هستیم. اگر مدیری چنین جسارتی ندارد پست خود را ترک کند و جای خود را به مدیران توانمند و قوی بدهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha