• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۰۶:۲۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082517183
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان عنوان کرد

فقدان کتابخانه در ۴ شهر گلستان/ داشتن ۳ کتابخانه در مرکز استان شایسته نیست

فقدان کتابخانه در ۴ شهر گلستان/ داشتن ۳ کتابخانه در مرکز استان شایسته نیست

ایسنا/گلستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه چهار شهر استان فاقد هر نوع کتابخانه و ۶ شهر فاقد کتابخانه مستقل است، افزود: داشتن سه کتابخانه در گرگان با توجه به جمعیت متمرکز در مرکز استان شایسته نیست.

آخوند عبدالحی میرزاعلی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه جلسه استانداردهای کتابداران استان گلستان با بیان اینکه استان گلستان ۷۵ باب کتابخانه فعال دارد، اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی کتابداران تهدید کرونا به فرصت تبدیل و با استفاده از فضای مجازی و کارهای فرهنگی طرح رایگان "پیک کتاب" ایجاد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با تأکید بر اینکه همه کتابخانه‌های شهری استان به وای‌فای رایگان مجهز هستند، ادامه داد: علاقمندان می‌توانند با مراجعه به میز مرجع مجازی به ۱۲۰ میلیون مقاله فارسی و انگلیسی بارگذاری شده در سایت دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه احداث کتابخانه مرکزی گلستان از الزامات است و این موضوع را از طریق نماینده رئیس جمهور در سفر به استان پیگیر شدیم، افزود: مهمترین درخواست نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برای احداث کتابخانه مرکزی در گرگان محقق نشد و درخواست ما در مرحله تخصیص اعتبار بایگانی شده است.

میرزاعلی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های دو شهر سرختکلاته و آق‌قلا در سیل تخریب شده و کتابخانه‌ها در ساختمان‌های استیجاری ایجاد شده‌اند، خاطرنشان کرد: این وضعیت در شأن مردم آن مناطق نیست و در صورت تخصیص اعتبار می‌توان این دو پروژه را کلنگ‌زنی کرد.

وی با تأکید بر اینکه برای شهر گرگان به عنوان مرکز استان گلستان شایسته نیست که فقط سه باب کتابخانه داشته باشد، اضافه کرد: افزایش تعداد کتابخانه‌ها علاوه بر گرگان در برخی شهرهای پرجمعیت استان ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با بیان اینکه چهار شهر قرق گرگان، سنگدوین علی‌آباد، دوزین مینودشت و گلیداغ مراوه‌تپه فاقد کتابخانه هستند، تصریح کرد: اگر شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای مذکور مکانی را در اختیار نهاد کتابخانه‌های استان قرار دهند، در اسرع وقت با تأمین منابع آنها را تجهیز کنیم.

وی شش شهر آق‌قلا، تاتارعلیا رامیان، صادق‌آباد گالیکش، سرخنکلاته و جلین گرگان و کرند گنبدکاووس را فاقد کتابخانه مستقل ملکی عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های این شهرها یا استیجاری، یا در طبقه دوم مساجد و یا در ساختمان‌های مخروبه مستقر هستند.

این مقام مسئول ایجاد کتابخانه سیار را از مهمترین نیازهای نهاد کتابخانه‌ها جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق دوردست استان دانست و با بیان اینکه فقط سه استان در کشور هستند که کتابخانه سیار ندارند، گفت: اگر وسیله نقلیه در اختیار کتابخانه‌های عمومی قرار گیرد می‌توانیم همه مناطق استان را پوشش دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha