• شنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082819639
  • خبرنگار : 50491

بازسازی کتابخانه سیل‌زده آق‌قلا در بن‌بست کمبود اعتبار

بازسازی کتابخانه سیل‌زده آق‌قلا در بن‌بست کمبود اعتبار

ایسنا/گلستان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی شهر آق‌قلا در جریان سیل سال ۱۳۹۸ تخریب شد، گفت: ساخت این کتابخانه به ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

آخوند عبدالحی میرزاعلی امروز شنبه ۲۸ آبان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از مدرسه بزرگترین شبکه فرهنگی در کشور کتابخانه های عمومی است، در استان گلستان سه هزار و ۷۲۷ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۷۳۷ باب به طور مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه در کشور ۷ هزار و ۵۰۰ کتابدار خادم مردم در حوزه کتاب و کتابخوانی هستند، افزود: ۷۵ باب کتابخانه عمومی در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد ۶۳ باب آن به طور مستقیم زیر نظر نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ۱۱ باب به طور مشارکتی و یک باب در روستای بالاجاده کردکوی به طور مستقل عمل می کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان با بیان اینکه ۴۲ هزار و ۹۱۰ نفر در گلستان عضو فعال سالانه کتابخانه ها هستند، تصریح کرد: ۷۱۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد، همچنین مردم شریف استان گلستان سالانه حدود ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ جلد کتاب را به امانت برده و پس از مطالعه به کتابخانه بازگرداندند.

میرزاعلی به خسارت سیل سال ۹۸ گلستان به کتابخانه عمومی شهر آق قلا اشاره کرد و گفت: سیل سال ۹۸ به بسیاری از اماکن اداری، عمومی و منازل مسکونی مردم خسارت وارد کرد که از جمله این اماکن کتابخانه عمومی شهر آق قلا بود، ما برای راه اندازی مجدد کتابخانه پیگیری های متعددی داشتیم و رئیس بنیاد مستضعفان هم قول مساعد دادند که صفر تا ۱۰۰ هزینه ساخت کتابخانه عمومی جدید این شهر را تقبل می کنند اما هنوز روند تخصیص اعتبار تکمیل نشده است.

وی اعتبار موردنیاز برای احداث کتابخانه عمومی آق قلا را ۱۲ میلیارد تومان اعلام کرد و توضیح داد: کتابخانه عمومی آق قلا و سرخنکلاته در حادثه سیل سال ۹۸ تخریب شدند اما متأسفانه به طور استیجاری فعالیت می کنند که این مسئله در شأن مردم این دو شهر نیست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گلستان خاطرنشان کرد: استاندار گلستان هم وعده دادند این مهم را پیگیری می کنند و به طور مستقیم برای ساخت کتابخانه جدید سرخنکلاته و آق قلا رایزنی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha