• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401121612063
  • خبرنگار : 50225

آیت‌الله فرحانی:

راه بسترسازی بیانیه گام دوم انقلاب، مقابله با فساد و رانت مدیریتی است

راه بسترسازی بیانیه گام دوم انقلاب، مقابله با فساد و رانت مدیریتی است

ایسنا/خوزستان نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راه نجات ما برای تحقق وعده الهی، بسترسازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که راه آن این است که با فساد مدیریتی، رانت مدیریتی و نگاه غیرتخصصی مقابله شود.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی در همایش شاخص‌های بسترسازی ظهور ولایت عظما از منظر گام دوم انقلاب اسلامی که امروز (۱۶ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: سه نگاه در مورد دین وجود داشت اما نگاه چهارم تحت عنوان "مهدویت در عرصه دین"، هر سه نگاه قبلی را باطل کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیش از آن اسلام مارکسیستی، اسلام اروپایی و اسلام آمریکایی داشتیم. مهدویتی که دنبال آن هستیم نگاه چهارمی در مورد دین ایجاد کرد؛ در این نگاه امام (ره) از قم پرچم خود را بلند کرد و گفت به داد دین برسید.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اعتقاد قرآن این است که تاریخ سه دوره کودکی، جوانی و بلوغ دارد؛ دوره کودکی تاریخ دوره بدو نبوت نام دارد که در این دوران خداوند پیغمبر را برای بشر جاهل می‌فرستاد.

فرحانی گفت: دوره دوم تاریخ دوره ختم نبوت نام دارد که در نگاه قرآن ختم نبوت، دوره علم است و اسلام این علم را ترویج کرد بنابراین به دلیل اینکه بشر عالم شد دیگر به پیغمبر نیاز ندارد. مشکل بشر در دوره علم این است که بشر عالم، ظالم است و مشکل دارد.

وی با بیان اینکه فیلسوفان تاریخی غرب می‌گویند یکی از سه تمدن بزرگ تاریخی که سابقه تمدنی دارد اسلام است، عنوان کرد: دوره سوم تاریخ، دوره ظهور مهدویت نام دارد؛ دوره سوم تاریخ دوره غدیر و ولایت است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند وعده داده دوره‌ای می‌آید که ایمان و عمل صالح تاریخ را می‌گیرد. خداوند می‌فرماید بدانید دوره دین می‌آید.

فرحانی بیان کرد: دوره غدیر و ولایت دوره محبت، عشق، امنیت و رشد علم است. روایات می‌گویند زمانی که امام زمان (عج) می‌آید تازه علم رشد می‌کند و امنیت می‌آید.

وی افزود: حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌فرماید جهان دو ضلع شرق و غرب بود و اسلام ضلع سوم آن شد که با ارائه مدل اسلام ولایی، شرقی‌ها حذف شدند و اسلام مقابل آمریکا ایستاد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: اگر این‌ها امروز علیه آقا حرف می‌زنند، به این دلیل است که فهمیده‌اند تا وقتی نگاه ولایی به ایران، علم، امنیت و توسعه پیش می‌رود بازی را باخته‌اند.

فرحانی بیان کرد: مشکلات را داریم و حواس‌مان هست؛ این مشکلات با دقت توسط آقا پیگیری می‌شود. آقا در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فرمود از ظرفیت مدیریت جوان و دانش بنیانِ کارآفرین استفاده کنید.

وی افزود: ما مشکلات را صادقانه با مردم در میان می‌گذاریم و افتخار ما این است که مردم هوشیاری داریم؛ آن‌ها می‌فهمند انقلاب اسلامی و این مدل اسلام ولایی توانسته است حرکت رو به جلو را سازمان دهد اما مشکلاتی در راه دارد.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتقاد دارم اگر برخی اقدامات در بحث‌های کاربردی انجام می‌شد، مدیریت بومی و جوان متعهد به کار گرفته می‌شد و برخی کارهای دیگر عملیاتی می‌شدند.

فرحانی گفت: راه نجات ما برای تحقق وعده الهی، بسترسازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که راه آن این است که با فساد مدیریتی، رانت مدیریتی و نگاه غیرتخصصی مقابله شود. حضرت آقا این موارد را در این بیانیه فرموده است. خوشبختانه در حال حاضر در کلان انقلاب اسلامی این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha