• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401121612248
  • خبرنگار : 50204

معاون دادگستری استان مرکزی:

پیشگیری از جرم و آسیب، همیشه نیاز به صرف هزینه‌های مالی زیاد ندارد

پیشگیری از جرم و آسیب، همیشه نیاز به صرف هزینه‌های مالی زیاد ندارد

ایسنا/مرکزی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب لزوما نباید منابع مالی غنی داشت.

محسن خیرمند ۱۶ اسفند در شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شهرستان کمیجان اظهار کرد: باید این تفکر زائد را از ذهن زدود که برای تحقق پیشگیری از وقوع جرم و آسیب لزوما باید منابع مالی غنی داشت و با صرف هزینه های زیاد این مهم را صورت داد چرا که بعضاً مشاهده شده با به کار بستن حداقل منابع مالی، پیشگیری از آسیب ها و حوادث سنگین به نحو مطلوب صورت پذیرفته است.

 وی افزود: توجه به حفظ سلامت جسم و روان کودکان اهمیت فراوانی دارد و آنچه اهمیت دارد این است که بدانیم همین کودکان امروز، مدیران، پزشکان، معلمان و ... آینده هستند که شکل گیری صحیح شخصیت آنان از همین دوره و دوری آنها از آسیب های اجتماعی مختلف صورت می گیرد و جامعه ای سالم و مترقی را برای ما به دنبال خواهد داشت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: قانون حمایت اطفال و نوجوانان که عمر زیادی از تصویب و لازم الاجرا شدن آن نگذشته، از تاسیسات بسیار خوب در راستای مراقبت از کودکان در برابر آسیب هاست که دستگاه قضایی استان به طور جدی پیگیر اجرای صحیح و اثرگذار این قانون در سطح استان است و متخلفان از مفاد این قانون بدون هیچگونه مسامحه ای، مطابق قانون مجازات می شوند.

خیرمند گفت: اجرای نظام مراقبت از دانش آموزان که به اختصار میز نماد گفته می شود در مدارس استان یکی از اقدامات بسیار مهم و اثرگذار در راستای شناسایی دانش آموزان آسیب دیده یا در معرض آسیب است که به صورت موردی در فضایی مناسب و به دور از تنش جهت بررسی شرایط دانش آموزان آسیب دیده تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: افزایش آمار طلاق در شهرستان کمیجان به نسبت شرایط اقلیمی و فرهنگی آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست و موید این امر است که نیاز به برنامه ریزی بهتر جهت آگاه سازی و ارائه آموزش های لازم به جوانان پیش از ازدواج ضرورتی غیر قابل انکار است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی و اهمیت هماهنگی دستگاه ها در حوزه پیشگیری از جرم و آسیب لازم است که فرمانداران شهرستان ها به عنوان نماینده عالی دولت حداکثر نظارت را بر عملکرد دستگاه های شهرستان جهت انجام تکالیفی که بر عهده شان است صورت دهند.

انتهای‌پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha