• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402020401370
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

لزوم استفاده از فضای همدلی موجود برای تحقق شعار سال  

لزوم استفاده از فضای همدلی موجود برای تحقق شعار سال  

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم استفاده از فضای همدلی موجود برای تحقق شعار سال در استان تأکید کرد. 

جواد قناعت، امروز دوشنبه ۴ اردیبهشت در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران کل استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بیرجند که به مناسبت عید سعید فطر انجام شد، به تدبیر مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال با عنوان  "مهار تورم، رشد تولید" اشاره و اظهار کرد: یکی از نگاه های غلط این است که تحقق شعار سال بر عهده پایتخت،  وزارتخانه‌ها و سازمان‌هاست.

وی با بیان اینکه موضوع روانی اقتصاد و معیشت همه جوانب را تحت تأثیر  قرار داده، افزود: اگر قرار است تورم مهار شود باید استان، آستین همت را بالا بزند.

به گفته وی؛ نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها هم فرصت‌هایی را در اختیار استان قرار می‌دهند که اگر از این فرصت استفاده شود به نتیجه می‌رسیم. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: وحدت و یکپارچگی در همه حوزه‌ها و کار جهادی و شبانه روزی مدیران سبب می‌شود، توفیق یک استان در تحقق شعار سال از استان دیگر بیشتر باشد که خود نوعی رقابت هم محسوب می‌شود.

قناعت با اشاره به منویات رهبری مبنی بر اینکه مهار تورم وابسطه به افزایش تولید است، گفت: افزایش تولید هم در دست مردم و مدیران است لذا باید با سرمایه گذاری و بهره‌وری وارد میدان عمل شد. 

وی ادامه داد: دستگاه‌ها متولی نیز نباید در دادن مجوزهای تولید سخت گیرانه برخورد کنند تا سرمایه گذار از استان خارج نشود و برای لبیک به منویات رهبری باید همت کرده و بر موضوع تولید و اشتغال تمرکز کنیم.

قناعت یادآور شد: با وجود نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، هم اکنون فضای همدلی در استان ایجاد شده، لذا از این فرصت طلایی برای جبران عقب ماندگی و کمک به توسعه استان باید استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: روز قدسی که آفریدند جای تبریک خاص دارد حتی غیر مسلمانان هم نسبت به اشغال غیرقانونی و ظالمانه صهیونیسیت ها به قدس و فلسطین عزیز صدای اعتراض آنها بلند شده است، امیدواریم که به زودی شاهد محو اسرائیل از صحنه گیتی باشیم. 

به گفته وی؛ واژه سیاست یعنی تدبیر و تدبیر یعنی شخص مدبر کسی که هر کار و عملی که اتفاق می‌افتد به لوازم پشت سرش را می داند که لازمه این اتفاق چیست و  چه پیش خواهد آمد چه در اندیشه و چه در میدان عمل. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: تدبیر در مراحل مختلف اسم متفاوتی دارد یعنی روی جمادات این تدبیر انجام می‌شود، انوع و اقسام طرح‌هایی که روی جمادات انجام می‌دهیم؛ اینجا اسم این تدبیر می‌شود صنعت. یعنی تک تک این کارشناسی ها و اقداماتی که انجام می شود چه روی خاک و چه روی فلز و مسائل فیزیکی و تولیدات شیمایی همه صنعت است و بر این اساس بر قطعاتی که می چینند همانند هواپیما و ماهواره در انواع و اقسام، تولیدات صنعت است. 

عبادی تصریح کرد: سیاست یعنی تدبیر، آگاهی کامل در میدان اندیشه و عمل بر هر آنچه که در نتیجه پشت سر حاصل می شود. در جمادات اسم آن صنعت است. در نباتات اسم آن کشت و صنعت است که می توان با آب کمتر تولید بیشتر داشت که همان سیاست است. دامداری مدرن هم همان تدبیر است نوبت به انسان که می رسد در خانواده؛ انسان بیشتر از واژه تربیت استفاده می‌کند یک پدر و مادری که به همه آن چیزی که برای رشد فرزند خود آگاهی دارند، نتیجه آن است که فرزندی مایه افتخار تربیت می کند  کسی که به اصول بی توجه است فرزند او فاسد می شود که باز هم سیاست از نوع سیاست در خانه است. 

وی با بیان اینکه سیاست در جامعه، سیاست مُدن است، افزود: شهرها، کشورها و جهان را با سیاست می‌توان اداره کرد یعنی بر همه چیز احاطه داشته و لوزام آن را هم بسنجد که نتیجه آن خوب شود، یعنی باید اقدام بموقع کند تا یک جامعه بتواند رشد کند، وقتی که اصول نادیده گرفته شود جامعه جهانی فاسد می شود و تمام هنر آن آدم کشی، زور و مردم کشی است این در حالی است که عصاره این جهان وجود انسان یعنی اشرف مخلوقات است. 

به گفته وی؛ خصوصیت مکتب انبیاء (ص) این است که مطابق با نظام خلقت و فطرت و مطابق با حکمت و عقل، علم، ارزش‌ها و توحید؛ جامعه‌ای که هر انسانش از فرشته بالاتر است را می‌توان تولید کرد که خود یک سیاست است که در متن زیارت و دعا هم است. 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دلیل مطرح کردن این موضوع در اول سال را مهم دانست که مدیران بیشتر بر جایگاه خود توجه کنند، گفت: حقیقت توحید در میدان، میدان سیاست است، مسئله بت و بت سازی مسائل حاشیه ای است و آنها را ساخته‌اند تا به عنوان ابزار از آن استفاده کنند اما اصل حقیقت شرک و توحید اینجاست، جایگاه مدیران جایگاه ویژه و توحید است. 

وی با بیان اینکه طاغوت هر اندیشه‌ای است که در مقابل امر و حکم خدا طغیان و سرکشی کند و زیر بار حق رود، خاطرنشان کرد: بین دو نوع عمل چقدر فاصله است، عملی که لذتش تمام شود و ننگ و عقوبتش باقی بماند و عملی که رنج و زحمت آن تمام شود و اجر و افتخار آن باقی بماند.

عبادی ادامه داد: انقلابی با این ریشه‌های عقلی و شرعی و این عشق مردم و اراده جمعی انسان‌های عاقل، در ابتدا صحنه‌ای را ایجاد کرد که اگر بسیاری تخریب‌ها توسط نفوذی‌ها در مقامات تصمیم گیری و تصمیم سازی صورت نمی‌گرفت بین ما و آرمان های انقلاب هیچ فاصله‌ای نبود. 

عبادی گفت: همه آرمان‌ها به دست انسان نابود می‌شود اینجاست که جایگاه مسئولان، توحیدی و جایگاه مقدسی است. در عمل، رفتار، اخلاق و حل مشکلات جامعه و بیشتر در مورد مسائل فرهنگی و اصلاحات درونی باید بکوشیم؛ اینها جهاد در راه توحید است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha