• سه‌شنبه / ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402030906035
  • خبرنگار : 71660

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان: آمریکایی‌ها باید اسناد خروج از افغانستان را ببینند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان: آمریکایی‌ها باید اسناد خروج از افغانستان را ببینند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفت، به تمامی اعضای این کمیته باید اجازه دسترسی به "کانال مخالفان افغانستان" داده شود تا تمامی افراد در جریان پیام‌های رد و بدل شده میان مقامات این دو کشور درباره خروج آمریکا از افغانستان قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طی چند روز گذشته به مایکل مک‌کال، رئیس این کمیته و سایر اعضای ارشد اجازه دسترسی به این کانال داده شد اما وزارت امور خارجه ایالات متحده از اجازه دسترسی به دیگر اعضای این کمیته از جمله افرادی که در افغانستان خدمت می‌کردند، خودداری کرد.

مک‌کال در نامه‌ای خطاب به دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا نوشت: دلایل کافی برای محرمانه نگه‌داشتن این کانال وجود ندارد. من از دولت بایدن می‌خواهم این کانال را از حالت محرمانه خارج کرده و جزئیات آن را با تمام مردم آمریکا به اشتراک بگذارد.

در نامه مک‌کال آمده است: «من از شما قویا تقاضا می‌کنم تا اقدام درست را انجام دهید و به تمامی اعضای کمیته و مردم آمریکا اجازه دسترسی به این اسناد را صادر کنید. تمام آمریکایی‌ها در "روز یادبود" به ویژه کهنه‌کاران افغانستان سزاوار آگاهی از تمامی جزئیات این اسناد هستند. طبق ارزیابی‌های من نسبت به این اسناد، معتقدم هیچ دلیل کافی برای محرمانه بودن آن‌ها وجود ندارد و انتشار آن‌ها هیچ تاثیر منفی بر امنیت ملی نخواهد داشت. برعکس، انتشار این اسناد در وهله اول موجب احیای اعتماد آمریکایی‌ها نسبت به تصمیمات سیاست خارجه دولت ایالات متحده خواهد شد.»

وی ضمن تشکر از وزارت امور خارجه ایالات متحده برای اجازه دسترسی به "کانال مخالفان افغانستان" مربوط به ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۱، گفت: من این اسناد را در ساختمان وزارت خارجه در تاریخ ۲۳ مه خواندم. خواندن این اسناد به طرز قابل توجهی درک من را از وخامت اوضاع در افغانستان و هولناک بودن هشدارهای مقامات مخالف به وزارت خارجه آمریکا افزایش داده است.

"کانال مخالفان افغانستان" حاوی پیام‌های رد و بدل شده مقام‌های سفارت آمریکا در کابل و مقام‌های وزارت خارجه این کشور درباره برنامه خروج دولت بایدن از افغانستان است.

"روز یادبود" (Memorial Day) نام یکی از تعطیلات رسمی در ایالات متحده آمریکا است. این روز آخرین دوشنبه ماه مه می‌باشد و به یاد کسانی که جان خود را در نیروی ارتش آمریکا از دست داده‌اند، برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha