• سه‌شنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402032314489
  • خبرنگار : 50176

مدیر عامل شرکت آبفا استان:

۱۲۵ روستای لرستان از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند

۱۲۵ روستای لرستان از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آبفا لرستان در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای محروم استان گفت: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند.

یاسر اکبریان ۲۲ خرداد ماه در خصوص طرح آبرسانی به روستاهای محروم لرستان، بیان کرد: جهاد آبرسانی طرحی برای رساندن آب به روستاهایی است که فاقد آب سالم بهداشتی هستند و یا نیازمند بازنگری در تاسیسات آبرسانی هستند و پیش بینی می‌شود که تا پایان دولت سیزدهم ۱۲۵ روستای استان از نعمت آب بهره‌مند شوند.

وی افزود: با انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)  و با همکاری بسیج سپاه پاسداران در استان برای آبرسانی به ۱۲۵ روستای دارای تنش آبی و با اعتباری بالغ بر ۴۲۵ میلیارد تومان شروع شده و تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت پروژه داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان اضافه کرد: در حال حاضر عملیات آبرسانی به  ۲۴ روستای شناسایی شده انجام و به زودی به مرحله افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

اکبریان با بیان اینکه همچنین پیش‌بینی می‌شود تا پایان سالجاری حدود ۷۰ درصد پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ایران آب علاوه براین که امری حیاتی است مقدس و ارزشمند شمرده می شود بر همین اساس خیرین در این زمینه ورود داشته و با مشارکت آنها پروژه‌ها و طرح‌های آبرسانی به روستاها به خوبی پیش می‌رود.

وی گفت: در این راستا در روستاهای شهرستان بروجرد، دلفان، کوهدشت، پلدختر، الیگودرز و شول‌آباد از ظرفیت حمایت خیرین آبرسان تاکنون از ۱۶ روستا محرومیت‌زدایی شده است.

گفتنی است به دنبال طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان لرستان حفر ۱۰ حلقه چاه آب، اجرای ۳۴۳ کیلومتر خط انتقال آب، اجرای ۱۹۴ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب، احداث ۶۲ باب مخزن آب با ظرفیت ۱۷۱۷۰ مترمکعب و احداث ۲۳ ایستگاه پمپاژ در برنامه کاری شرکت آب و فاضلاب استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha