به گزارش ایسنا، ویلی والش گفت: کاهش قیمت نفت همچنین به کاهش قیمت بلیت کمک میکند.
والش در مصاحبهای با تلویزیون بلومبرگ در مجمع عمومی سالانه یاتا در دهلینو گفت: قیمت سوخت، معمولا بزرگترین هزینه ماست، بنابراین اگر شاهد رکود باشیم، کاهش قیمت سوخت، به جبران هرگونه تقاضای ضعیف کمک میکند. همچنین کاهش هزینه سوخت، بر قیمتگذاری تاثیر میگذارد. تقریبا یک همبستگی مستقیم بین قیمت نفت و قیمت بلیت هواپیما وجود دارد.
شرکتهای هواپیمایی در مورد چشمانداز تقاضا، به شدت محتاط شدهاند، زیرا آشفتگیهای اقتصادی جهانی ناشی از تعرفههای دونالد ترامپ، رئیسجمهور آمریکا، به تقاضا آسیب رسانده است. در عین حال، چشمانداز اقتصادی ضعیف، قیمت نفت را نیز کاهش داده و یک مزیت هزینه برای شرکتهای هواپیمایی ایجاد کرده است.
به گفته مدیرکل یاتا، اگرچه قیمت پایینتر بلیت، معمولا تقاضا را تحریک میکند، اما به وضوح، درآمد کلی این صنعت را نیز کاهش میدهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مدیران هوانوردی جهانی طی چند روز آینده، در دهلینو دیدار میکنند تا در مورد وضعیت این صنعت گفتگو کنند. والش قرار است روز دوشنبه، چشمانداز رسمی را برای سودآوری و درآمد صنعت هواپیمایی اعلام کند.
انتهای پیام
نظرات