• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402041811565
  • خبرنگار : 50471

فاز نخست بوستان مشاهیر نهاوند افتتاح شد

فاز نخست بوستان مشاهیر نهاوند افتتاح شد

ایسنا/همدان امروز ۱۸ تیرماه فاز نخست بوستان مشاهیر نهاوند با حضور مسئولان این شهرستان با هزینه اعتبار شش میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع به افتتاح و بهره‌برداری رسید. 

شهردار نهاوند ۱۸ تیر در آیین افتتاح این بوستان گفت: بوستان مشاهیر نهاوند با هدف معرفی شخصیت‌های برجسته نهاوندی و حفظ داشته‌های حوزه فرهنگ و عرفان این شهرستان احداث شده است.

مجید یوسفی‌نوید بیان کرد: در قبرستان قدیمی شهر حدود ۴۰۰۰ قبر وجود داشت و تعدادی از بزرگان و مشاهیر این شهر در این قبرستان مدفون بودند که برای تبدیل شدن این مکان به بوستان مشاهیر حدود هشت ماه طول کشید که کارهای مقدماتی آن انجام شد و فاز نخست عملیات اجرایی این پروژه سه ماه به طول کشید.

وی اظهار کرد: بوستان مشاهیر با حفظ اسامی درگذشتگان در این قبرستان و تهیه‌ لوح در دیواره‌ها، ساخت کتیبه‌هایی برای نصب زندگینامه و معرفی بزرگان در قسمت‌های مختلف بوستان انجام گرفته و فضای سبز، مبلمان شهری، نورپردازی، دیوارکشی، محوطه و کف‌سازی، بازسازی نمای مقبره این آرامستان قدیمی و تاریخی و … جانمایی شده است. 

وی ادامه داد: این بوستان علاوه بر ساماندهی و مرمت قبر میرزاآقا حجت نهاوندی و ایجاد شرایطی برای معرفی مشاهیر شهر، موقعیتی برای اجرای آئین‌های فرهنگی، مذهبی و.... خواهد بود.

یوسفی‌نوید با بیان اینکه برای اجرای فاز اول این بوستان شش میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: این بوستان با بوستان‌های دیگر در سطح شهر فرق دارد و شروعی است برای انجام اقدامات فرهنگی و هنری دیگر در سطح شهر و گامی برای بهتر شدن فرهنگ عمومی در سطح شهر خواهد بود.

شهردار نهاوند تصریح کرد: این بوستان تاکنون هشتمین پارکی است که در حدود یک‌سال‌ و نیمی که در خدمت مردم نهاوند هستیم افتتاح شده است و یک بوستان هم در منطقه شاطرآباد احداث شده که به زودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: بعد از این بوستان انریژیمان را می‌گذاریم برای پارک صخره‌ای دوخوهران که یک بوستان شش هکتاری و در منطقه محروم شهر است و تلاش می‌کنیم که تا پایان شهریورماه این پروژه هم آماده بهره‌برداری شود.

شهردار نهاوند یادآور شد: همه این پروژه‌ها توسط پیمانکاران بومی و کلیه کارهای تاسیساتی این پروژه‌ها توسط نیروهای شهرداری انجام شده و مصالح به کار رفته نیز شامل آجر و جدول توسط کارخانه‌های شهرداری نهاوند تولید شده است که در غیر این صورت اجرای این پروژه‌ها برای شهرداری چند برابر هزینه درپی داشت.

یوسفی‌نوید درپایان تأکید کرد: بعد از اتمام این پروژه‌ها در هر کدام چند نیرو به صورت مستمر مشغول به کار خواهند شد و این پروژه‌ها باعث ایجاد اشتغال هم خواهند شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha