• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402041811569
  • خبرنگار : 50471

رئیس شورای شهر نهاوند:

به‌زودی تندیس مفاخر بزرگ نهاوند در بوستان مشاهیر نصب خواهد شد

به‌زودی تندیس مفاخر بزرگ نهاوند در بوستان مشاهیر نصب خواهد شد
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان رئیس شورای شهر نهاوند گفت: از ابتدای آغاز به کار شورای دوره ششم شورای شهر نهاوند مبنا و اولویت برنامه‌های ما در مدیریت شهری خدمات با کیفیت، توسعه شهری و توزیع خدمات عادلانه در نقاط مختلف شهر بوده است.

صفی‌الله خرم‌آبادی یکشنبه ۱۸ تیر در مراسم افتتاح بوستان مشاهیر شهر نهاوند، اظهار کرد: قبرستان قدیمی شهر نهاوند که در مرکز شهر هم قرار داشت، در گذشته به یک مکان رها شده و محل تجمع افراد بزهکار و معتادان تبدیل شده بود که خوشبختانه با تلاش و همکاری شورای شهر، شهردار، معاونت فرهنگی شهرداری، معتمدین و سایر مسئولان شهرستان به بوستان مشاهیر نهاوند تبدیل شد که امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

وی افزود: ساکنان منطقه و بزرگان شهر همواره درخواست ساماندهی این قبرستان را داشتند که با تلاش جهادی و جلسات متعددی که در این زمینه برگزار شد، خوشبختانه بدون اینکه به قبرهای این قبرستان آسیبی برسد این پروژه اجرا شد.

خرم‌آبادی تصریح کرد: شهر نهاوند با قدمت ۷۰۰۰ ساله شخصیت‌ها و مفاخر بزرگی مانند میرزاآقا حجت نهاوندی معروف به "آقا"، شیخ ابوالقاسم جُنَید بغدادی، فیروز ابولولو و ... داشته که میرزاآقا حجت نهاوندی که از مجتهدین قرن چهاردهم هجری قمری است، در این قبرستان قدیمی مدفون شده بود.

رئیس شورای شهر نهاوند ادامه داد: میرزاآقا حجت‌نهاوندی علاوه بر سیادت دینی و مراتب عالی در عرفان‌ نیز زبانزد عام و خاص بود که به گفته معمرین و سالخوردگان این شهر کرامت زیادی از این بزرگوار دیده و نقل شده و لازم است که فرزندان ما و نسل‌های آینده این شخصیت‌های برجسته را بشناسند و با آنها آشنا شوند.

وی تأکید کرد: احداث بوستان مشاهیر در محل این قبرستان قدیمی قدم‌های مؤثری برای شناساندن این مفاخر و مشاهیر برجسته شهرستان به نسل جوان و گردشگرانی است که به این مکان می‌آیند و به زودی تندیس و سردیس این مفاخر بزرگ شهرستان همراه با زندگینامه‌شان در این بوستان نصب خواهد شد.

خرم‌آبادی اضافه کرد: پارک صخره‌ای دوخواهران نیز از جمله پروژه‌های مهمی است که در دست اقدام قرار دارد و پروژه پارک بادام نیز در مراحل پایانی کار بوده و نهضت آسفالت هم در سطح مختلف شهر با قدرت در حال اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha