به گزارش ایسنا، مسافرت هوایی به دلیل زمان کمتر و آسانتر بودن نسبت به سفرهای ریلی و جادهای، محبوب بسیاری از مسافران است. هرچند که در تابستان و به دلیل نامتعادل بودن عرضه و تقاضا در سفرهای هوایی، بسیاری ممکن است نتوانند از سفرهای هوایی بهره ببرند و به سایر روشهای حملونقلی روی آورند.
در این میان اما گاهی مواردی پیش میآید که باعث بروز مشکلاتی در سفر میشود و گم شدن، آسیب دیدن یا تاخیر در تحویل بار مسافر یکی از این موارد است. به همین دلیل سازمان هواپیمایی کشوری، به تهیه آییننامه حقوق مسافر اقدام کرده است.
آییننامه حقوق مسافر برای پروازها فروردینماه ۱۳۹۴ اصلاح شده و آخرین ویرایش آن سال گذشته ابلاغ شد. هدف از تدوین این شیوهنامه، شفافسازی در خصوص حقوق مسافرین و اطلاعرسانی به آنها جهت آگاهی از حداقل حقوقشان و شیوه رسیدگی به آن است. همچنین مسئولیت اجرای این حقوق، با شرکتها و موسسات هواپیمایی داخلی و مسئولیت حسن اجرای این شیوهنامه با دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکتها و موسسات هوانوردی است.
در آخرین نسخه این آییننامه ذکرشده که در صورت فقدان، آسیبدیدگی و تأخیر در تحویل جامهدان مسافر، شرکت هواپیمایی براساس شیوهنامه ملزم به پیگیری، جستوجو یا جبران خسارت است.
همچنین مسافر در صورت فقدان یا آسیبدیدگی جامهدان و بار همراه، لازم است بلافاصله قبل از ترک فرودگاه، گزارش و لیست محتویات آن را به شرکت هواپیمایی ارائه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کند.
در صورت تأخیر در تحویل جامهدان و بار همراه، ضروری است مسافرحداکثر ظرف مدت ۲۱ روز نسبت اعلام مراتب بهصورت کتبی برابر فرم ذیربط به شرکت هواپیمایی اقدام کند.
انتهای پیام
نظرات