• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402050200991
  • خبرنگار : 30057

تامین گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها با فناوری بومی

تامین گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها با فناوری بومی
عکس تزئینی است

نیاز صنعت طلا و جواهر کشور به گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها توسط یک شرکت دانش‌بنیان و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شد.

به گزارش ایسنا، فرزانه آزادی‌منش، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نیاز کشور به گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها، گفت: از گچ ‌ریخته‌گری در فرآیند تولید طلا، نقره، برنج، برنز و غیره استفاده می‌شود. در بازار کشور دو نوع گچ وجود دارد که نوع اول کاملا وارداتی بوده و برای ساخت طلا و جواهر استفاده می‌شود. گچ‌ریخته‌گری نوع دوم، تولید داخل بوده و بیشتر برای تولید بدلیجات از جنس برنج و برنز کاربرد دارد.

وی افزود: اصلی‌ترین برندهای تولیدکننده گچ‌ریخته‌گری فلزات گرانبها در دنیا مربوط به دو کشور انگلیس و ترکیه هستند و ما موفق به تولید گچ ریخته‌گری فلزات گرانبها در کشور شده‌ و توانستیم این فناوری را بومی‌سازی کنیم.

آزادی‌منش با اشاره به قیمت بالای محصولات خارجی، خاطر نشان کرد: محصول تولیدشده توسط این شرکت، از لحاظ کیفیت، مشابه نمونه‌های خارجی و از لحاظ قیمت، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. برای اینکه بتوانیم سهم قابل‌قبولی از بازار را در اختیار داشته باشیم، نیازمند جلب اعتماد مشتریان هستیم.

وی افزود: برندهای خارجی، اصلی‌ترین رقبای ما محسوب می‌شوند و مهم‌ترین موضوع در این بین، جلب اعتماد مصرف‌کننده داخلی است. قطعا مصرف‌کنندگان داخلی با استفاده از محصولات تولیدی ما، کیفیت این محصولات را تأیید خواهند کرد و امیدواریم صندوق نوآوری و شکوفایی بتواند ما را در مسیر تبلیغات و جلب اعتماد مشتریان داخلی همراهی و کمک کند. 

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبا و زمینه صادراتی این محصول، تأکید کرد: در گام نخست باید پاسخگوی تأمین نیاز کشور باشیم و در ادامه، قطعا صادرات را هم مدنظر خواهیم داشت؛ درحال حاضر پیشنهادهایی برای صادرات از کشورهایی مانند ازبکستان و افغانستان دریافت کرده‌ایم، اما با توجه به ظرفیت فعلی تولیدی شرکت، اولویت با تأمین نیاز داخلی است. 

آزادی‌منش تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیاز صنعت طلا و جواهر کشور، باید ظرفیت تولیدی خود را افزایش داده و در عین حال، تنوع‌بخشی به سبد محصولات را نیز مدنظر داشته باشیم. برای دستیابی به هدف رشد تولید و گسترش سبد محصولات تولیدی، نیازمند حمایت‌های مالی و دریافت خدمات بازاریابی و فروش هستیم.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی با اشاره به حمایت‌های صورت‌گرفته توسط صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: با هدف معرفی سبد محصولات تولیدی شرکت به مشتریان، در سه نمایشگاه طلا و جواهر شرکت کرده‌ایم که ۷۰ درصد هزینه‌های شرکت در نمایشگاه به صورت بلاعوض و همچنین در مرحله نمونه‌سازی و راه‌اندازی نیمه‌صنعتی نیز از تسهیلات مالی صندوق استفاده کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha