• شنبه / ۷ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050703822
  • خبرنگار : 71516

بزرگداشت عاشورای حسینی در یمن

بزرگداشت عاشورای حسینی در یمن

ساکنان استان‌های صنعا و الحدیده یمن راهپیمایی را در سالروز عاشورای حسینی با شعار «هیهات منا الذله» برگزار و اهانت به قرآن کریم را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المسیره، ساکنان استان صنعا با برپایی راهپیمایی در سالروز عاشورای حسینی تأکید کردند: بزرگداشت سالروز عاشورا نشان دهنده حمایت از روش و قیام امام حسین (ع) و مواضع و شجاعتش در مقابله با ظلم و ظالمان و یاری کردن حق و مستضعفان است.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سر دادن شعارهای آزادی و «هیهات منّا الذله» تأکید کردند که ملت یمن روش امام حسین و قیام وی علیه ظالمان را علیه ظالمان عصر کنونی و استکبار جهانی به رهبری آمریکا و لابی صهیونیست و مزدورانشان تا زمان تحقق پیروزی ادامه می‌دهند.

بزرگداشت عاشورای حسینی در صنعا و الحدیده یمن

شرکت کنندگان در این راهپیمایی بر موضع ثابت ملت یمن در برابر مسائل امت اسلامی از جمله مساله فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی و زورگویی آمریکا و همبستگی با ملت‌های امت اسلامی به عنوان بخش اساسی از تعهدات دینی خود تأکید کردند.

آنها هرگونه عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی از سوی نظام‌های مزدور و خیانتکار را محکوم و بر موضع ثابت خود درباره حمایت از محور مقاومت و جهاد در برابر یهودیان و صهیونیست‌ها تا زمان آزادی کامل فلسطین تأکید کردند.

ساکنان صنعا اهانت‌های مکرر به قرآن کریم از سوی دولت‌های سوئد و دانمارک را محکوم و اعلام کردند که این دولت‌ها به دستور لابی صهیونیست این کار را انجام می‌دهند.

بزرگداشت عاشورای حسینی در صنعا و الحدیده یمن

 آنها از امت‌های جهان عربی و اسلامی خواستند مواضع جدی را در برابر اهانت به قرآن کریم از طریق قطع روابط دیپلماتیک با این دولت‌ها و تحریم اقتصادی تولیدات آنها اتخاذ کنند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی اعلام کردند: ما به ائتلاف متجاوز عربستان می‌گوییم که انگشتمان روی ماشه است و همچنان آمادگی خود را برای مقابله با تجاوز و محاصره حفظ می‌کنیم.

همچنین هزاران تن از ساکنان استان الحدیده عصر جمعه در سالروز عاشورای حسینی راهپیمایی را با شعار هیهات منا الذله برگزار کردند.

بزرگداشت عاشورای حسینی در صنعا و الحدیده یمن

شرکت کنندگان در این راهپیمایی جنایت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دیگر کشورهای غربی را محکوم کرده و بر پایبندی خود بر حمایت از قرآن کریم و مخالفت با اقدامات تحریک آمیزی که موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان می‌شود، تأکید کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha