• یکشنبه / ۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402050804744
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ثبت‌نام کتب درسی را به روزهای آخر واگذار نکنید

ثبت‌نام کتب درسی را به روزهای آخر واگذار نکنید

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اولیا برای ثبت نام فرزندان خودجهت دریافت کتب درسی هر چه زودتر اقدام کرده و این فرآیند را به روزهای پایانی موکول نکنند.

سیدعلیرضا موسوی نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص ثبت نام کتب درسی در پایه اول و هفتم، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید براساس برآورد، تعداد دانش آموزان حدود ۱۹۵ هزار و ۶۴۱ نفر خواهد بود که از این تعداد ۱۳۸ هزار و ۶۴۷ نفر در سامانه سیدا ثبت نام کرده و این رویه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۳۳ هزار و ۹۳۱ نفر برای دریافت کتب درسی خود در پایه‌های متعدد و دوره‌های تحصیلی ثبت نام کرده‌اند که حدود  ۸۹ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر در مقطع متوسطه اول بوده‌اند.

موسوی نژاد با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۷۱۰ نفر در متوسطه نظری دوم و ۳۸۶۴ نفر در دوره‌های فنی حرفه‌ای ثبت نام کرده‌اند، تصریح کرد: همچنین آمار ثبت نامی در رشته‌های کاردانش ۴۵۳۳ نفر بوده و مجموع این ثبت‌نامی‌ها حدود ۷۱.۳۱ درصد از دانش آموزان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در این حوزه در سطح کشور جایگاه پانزدهم را در بین استان‌ها داریم، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۵۶۰ هزار و ۱۱۶ جلد کتاب مقطع ابتدایی و ۷۵۰ هزار و ۱۱۶ جلد کتاب در پایه متوسطه اول و دوم توزیع شده که این توزیع در مقاطع تحصیل براساس دریافت کتاب‌هایی است که به دست ما رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در مجموع در مقطع ابتدایی حدود ۱۰ عنوان کتاب و در متوسطه اول ۱۳ عنوان دریافت نشده و  این در حالی‌ست که مقطع متوسطه دوم با توجه به تعدد رشته‌ها و کتاب‌ها آماری سرجمع نشده که در فرصت باقی مانده تامین خواهد شد.

موسوی نژاد با بیان اینکه با همت دولت نرخ ثبت نام از نرخ پشت جلد کتاب کمتر است، تصریح کرد: دولت حمایت ویژه از انتشار و چاپ کتب درسی دارد تا بتوانیم با حداقل هزینه‌ها کتب درسی را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم.

وی بیان کرد: چنانچه فردی بخواهد از کتب سال‌های گذشته استفاده کند، باید در سامانه مشخص کند، در غیر این صورت آن دانش آموز فاقد کتاب درسی نمایش داده خواهد شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: تعداد دانش آموزان پیش بینی شده برای ثبت نام پایه هفتم ۱۵ هزار و ۱۰۵ نفر و برای پایه اول ابتدایی ۲۰ هزار و ۱۹۱ نفر است و مهلت ثبت نام برای کتب درسی از تاریخ ۵ تیرماه آغاز شده و ۱۰ شهریورماه ادامه دارد.

موسوی نژاد یادآور شد: قسمت اعظمی از پایه‌های ورودی اول و هفتم برای کتاب ثبت نام کرده‌اند و به اولیا سفارش می‌کنیم ثبت نام را به روزهای پایانی نگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha