• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402052012389
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

امام جمعه شهرکرد:

امروز به شدت نیازمند مجلس کاردان و متعهد هستیم

امروز به شدت نیازمند مجلس کاردان و متعهد هستیم

ایسنا/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری نکته مهم‌ را اهمیت انتخابات هم از حیث کمی و هم کیفی دانست و گفت: امروز به شدت نیازمند مجلس کاردان و باکیفیت، نخبگانی، عالم و متعهد هستیم تا ریل‌گذار درست برای مملکت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۰ مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با بیان اینکه اسلام دین تعامل، رفاقت و صمیمیت در جامعه ایمانی است، اظهار کرد: در برابر دشمنان باید اوج قدرت و تقابل را به کار برد. اسلام‌ یک مورد خشونت، کینه و نفرت را نمی پسندد و این حدیث حضرت درس بزرگی به ما می‌دهد.
نکونام با تأکید بر اینکه مشکلات و گرانی و معضلات نباید مانع و بهانه شادمانی و نشاط جامعه شود، گفت: دشمنی ضد ارزش است و دوستی و مهربانی جزو ارزش‌های دینی هستند؛ ذات دنیا همین است که با مشکلات همراه باشد و بر طبق احادیث، دنیا خانه‌ای پیچیده در انواع بلاهاست و این ابتلاها نباید ما را از ارزش‌های اسلامی و رفتارهای زیبا و ارزشمند دینی دور کند.
امام‌جمعه شهرکرد با یادآوری ۲۶ مردادماه و سالروز بازگشت آزادگان سرفراز به کشور، توضیح داد: آزادگان بر گردن همه ما حق دارند زیرا در اسارت صدام  انواع سختی‌ها و رنج‌ها را متحمل شدند و با انواع سختی‌ها صبورانه مقاومت و عزت ایران اسلامی را حفظ کردند لذا قدردان آنان هستیم.
نکونام با تسلیت شهادت محمود صارمی در روز ۱۷ مردادماه و پاسداشت روز خبرنگار، بیان کرد: این شهید والامقام در افغانستان حضور یافت تا ارزش‌های نظام اسلامی را حفظ و ترویج کند و جامعه اسلامی را با ظلم و ستم بیگانه آشنا و مصائب افغانستان مظلوم را به سمع و نظر جهانیان برساند و این رسالت خبرنگار است.
وی افزود: رسالت خبرنگار همین است که با تمام وجود جهت ترویج ارزش‌های نظام اسلامی بکوشد و هم و غم او این باشد که بصیرت جامعه اسلامی را به گوش جامعه برساند. خبرنگاران گاه در کوران سختی‌ها قرار می‌گیرند و اینها جای قدردانی دارد. هدف مقدس خبرنگاران رفع مشکلات و قرار دادن مردم و جامعه در ریل خدمت است.
نکونام با درخواست از دولتمردان برای رفع گرفتاری‌های مردم به‌ویژه گرانی‌ها، گفت: خاصه گرانی برخی کالاهای ضروری مردم را کلافه کرده است اما باید صبور باشند که هستند. دشمن از این مشکلات سوءاستفاده و تبلیغات منفی می‌کند و انتظار داریم دولتمردان رفع این مشکلات را در رأس کار قرار دهند تا هم جلوی سوءاستفاده دشمن گرفته شود و هم مردم را مورد توجه داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر ضرورت حمایت دولتمردان از بخش خصوصی، توضیح داد: بخش خصوصی بازوی دولت و عرصه‌زا برای خدمت به مردم است زیرا دولت به‌تنهایی نمی‌تواند تمام انواع خدمات را به مردم ارائه دهد و لذا بخش خصوصی نباید مورد کم‌لطفی قرار گرفته و دلسرد شود و مسیر کار این بخش باید به‌سرعت باز شود تا بتوانند کار کنند.
نکونام بیان کرد: استان ما با کمک دولتمردان به‌تنهایی پیش نمی‌رود و حتماً کمک و هم‌افزایی سرمایه‌گذارانی را می‌خواهد که در اینجا اشتغال و تولید ایجاد کنند و رفاه را به مردم برسانند و لذا دستگاه‌ها خیلی بیشتر باید کمک کنند تا مردم نیز آثار کارها را ببینند.
وی با یادآوری در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: انتخابات یک حق برای مردم است و مردم ما نیز باید از این حق خود استفاده کنند و هر کسی حق مشارکت در انتخاب رئیس‌جمهور، نمایندگان و ... را دارد. 
نکونام نکته مهم‌تر را اهمیت انتخابات هم از حیث کمی و هم کیفی دانست و توضیح داد: امروز به شدت نیازمند مجلس کاردان و با کیفیت، نخبگانی عالم و متعهد هستیم تا ریل‌گذار درست برای مملکت باشد.
وی در پایان گفت: در همین راستا از نخبگان و پراستعدادهای ارزشی و کاردان دعوت شده و می‌شود که خود را در معرض رأی مردم قرار دهند و آمدن انسان‌های کاردان بسیار اهمیت دارد. خیلی مهم است که برای معرفی این نخبگان هم از سوی مردم و هم رسانه‌ها عرصه برایشان فراهم شود که خوشبختانه شاهد این رویکرد بوده‌ایم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha