• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۵:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052314039
  • خبرنگار : 50604

خبرهای خوش مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

سهمیه جذب معلمان در گلستان افزایش یافت/ درآمد میلیونی دانش آموزان بندرگز!

سهمیه جذب معلمان در گلستان افزایش یافت/ درآمد میلیونی دانش آموزان بندرگز!

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفت وگوی صمیمانه با هیئت تحریریه ایسنا اخبار خوشی از افزایش سهمیه جذب معلمان تا موفقیت‌های دانش‌آموزان گلستانی ارائه کرد.

سیدرضا نظری عصر یکشنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ به مناسبت روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) با معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران این رسانه در استان دیدار و اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش باید پیوست علمی داشته باشد و اگر این اتفاق بیافتد دانش‌آموزانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه‌ «امیرهمایون شریفی‌زاده» رتبه چهارم کنکور ریاضی رمز موفقیت خود در کنکور را انس با قرآن ‌می‌داند، افزود: این دانش آموز نخبه در مورد رمز موفقیت خود به ما گفت که در کنار درس خواندن، دوبار قرآن را ختم کرده که یک نمونه بارز عمل به فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود.

سهمیه جذب معلمان در گلستان افزایش یافت/ درآمد میلیونی دانش آموزان بندرگز!

رمز موفقیت رتبه چهارم کنکور ریاضی

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برگزاری کنگره بزرگ قرآنی و جشنواره سرود رضوی در استان گلستان را دو نمونه موفق فعالیت فرهنگی در استان گلستان برشمرد و ادامه داد: به دلیل عملکرد موفق آموزش و پرورش گلستان در اجرای جشنواره سرود رضوی، دبیرخانه جشنواره به مدت چهار سال به استان گلستان سپرده شد.

نظری با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ مدیران آموزش و پرورش کشور در سال جاری گفت: برای اجرای این کنگره بزرگ ۱۰ دبیرخانه معرفی شده که دبیرخانه مهم سند قرارگاه تحول به استان گلستان سپرده شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش در مدارس کشور، واگذاری این دبیرخانه به آموزش و پرورش گلستان یک افتخار مهم برای استان ما محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان هنرستان دخترانه مائده در شهرستان بندرگز را نمونه موفق یک مدرسه تحولی معرفی و اضافه کرد: این مدرسه رتبه یک کشوری در اجرای سند تحولی آموزش و پرورش را از آن خود کرده و به دلیل کسب این رتبه یک میلیارد تومان به حساب این مدرسه واریز شد.

سهمیه جذب معلمان در گلستان افزایش یافت/ درآمد میلیونی دانش آموزان بندرگز!

درآمد میلیونی دانش‌آموزان بندرگزی با فرآوری محصولات کشاورزی

نظری با اشاره به اینکه دختران هنرستان مائده وقتی مشاهده کردند، پدران آنها درآمدی از فروش محصول بادمجان نداشته و مجبور هستند حاصل زحمات خود را شخم کنند، وارد میدان شده و با فرآوری بادمجان‌ها هر کیلو بادمجان را با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته و حتی محصولات خود را به دیگر کشورها صادر کردند.

وی با توضیح اینکه معلمان در مدارس تحولی پروژه محور کار می‌کنند، افزود: در حال حاضر بسیاری از دختران هنرستان مائده با فرآوری محصولات مختلف کشاورزی کارفرما شده و از درآمد خوبی برخوردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه یک گروه مستند ساز به زودی روایت موفقیت دختران هنرستان مائده را به تصویر خواهد کشید، گفت: هفته گذشته مدیر موفق هنرستان مائده که طرح اولیه کار را ارائه داده با حضور در برنامه تلوزیونی «ثریا» در مورد این موضوع با مردم صحبت کرد.

سهمیه جذب معلمان در گلستان افزایش یافت/ درآمد میلیونی دانش آموزان بندرگز!

اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تجهیز فضای ورزشی مدارس

نظری از کسب رتبه یک جهانی رشته رباتیک توسط دانش‌آموزان گلستانی خبر داد و افزود: امسال ۶ میلیارد تومان برای تجهیز فضای ورزشی مدارس گلستان اختصاص یافته بود و با توجه به عملکرد موفق آموزش و پرورش گلستان این اعتبار به ۱۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این که در زمانی که مسئولیت را در دست گرفتم آموزش و پرورش گلستان در بحث برون سپاری بیش از ۲۴ میلیارد تومان بدهکار بود، گفت: با همفکری مسئولان آموزش و پرورش و تجهیز هنرستان‌ها امسال بیش از ۱۱ میلیارد تومان صرفه‌جویی داشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به این که امسال بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر در آموزش و پرورش گلستان جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: ۷۰ معلم جدید در بخش عشایری برای اولین بار در استان گلستان استخدام و در مراحل بعدی نیز جذب معلمان پرورشی را در استان خواهیم داشت.

وی با بیان این که همه هدف آموزش و پرورش تربیت دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی است، افزود: طرح اوان کودکی را با همکاری استاندار گلستان به وزارتخانه ارائه دادیم و در اولین جلسه طرح پذیرفته و به شورای انقلاب فرهنگی رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با توضیح اینکه در طرح اوان کودکی مهد کودک‌ها زیرنظر آموزش و پرورش قرار می‌گیرند، تصریح کرد: محتوای آموزشی در مهد کودک‌ها در پنج جلد و با مطالب بسیار غنی تولید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha