• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402061911689
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون خبرداد:

احداث 6 خانه بهداشت در روستاهای تیران و کرون

احداث 6 خانه بهداشت در روستاهای تیران و کرون

ایسنا/اصفهان سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون گفت: ۶ خانه بهداشت  جدید در روستاهای این شهرستان در حال احداث بوده که ۴ باب آن نیازمند تجهیزات برای بهره‌برداری است.

سعید چمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: احداث خانه‌های بهداشت به دلیل قدیمی بودن و یا فقدان این مراکز در تعدادی از روستاها در برنامه کار مدیریت شبکه بهداشت و درمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث ۶ باب خانه بهداشت در دستور کار قرار دارد، افزود: این پروژه‌های عمرانی هر کدام ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند تا به بهره‌برداری برسند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون، ادامه داد: عملیات عمرانی ساختمان چهار باب از این خانه‌های بهداشت به پایان رسیده و نیازمند تجهیزات برای ارائه خدمات است.

وی اضافه کرد: احداث این مراکز بهداشتی به مدیریت سلامت در هر روستا کمک کرده و مانع از شیوع بیماری‌ها خواهد شد و از طرفی برخی از خدمات درمانی مثل معاینات پزشکی در این خانه‌ها انجام می‌شود.

چمی کمبود نیروی انسانی در خانه‌های بهداشت را معضلی در این خصوص بیان کرد و گفت: در حال حاضر یک نفر بهورز، جمعیت ۲۵۰۰ نفری را تحت پوشش قرار داده که بر اساس استاندارد سرانه‌ای، این عدد زیاد است.

وی یادآور شد: جذب بهورز از مناطق شهری برای روستاها امکان‌پذیر نبوده و افراد تحصیل کرده در این رشته در مناطق روستایی کمتر وجود دارد و همین موضوع کمبود نیرو را نمی‌تواند جبران کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون، استخدام نیروی مراقب سلامت را یکی از نیازهای خانه‌های بهداشت اعلام کرد و گفت: عدم حضور مراقب سلامت در خانه‌های بهداشت ارائه خدمات را سخت می‌کند که به دنبال جذب نیرو در این خصوص هستیم.

وی جذب پزشک. دندانپزشک و نیروهای بهداشتی را برای ارائه خدمات در حوزه پیشگیری را مهم خواند و افزود: وجود تیم بهداشت به کنترل بیماری‌ها و پیشگیری کمک می‌کند و سرمایه‌گذاری در این بخش لازم است.

به گفته چمی، نیروی دندانپزشک در مراکز سلامت به پایش بیماری‌های دهان و دندان کمک کرده و مانع از خرابی دندان‌های گروه‌های هدف مثل دانش آموزان می‌شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون همکاری‌های مشترک نهادهای اداری در حوزه بهداشت و سلامت را مهم خواند و تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری‌ها ادارات و نهادهای محلی نقش مؤثری دارند که کنترل فشارخون و دیابت از جمله آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha