• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062918612
  • خبرنگار : 50404

رئیس سازمان سینمایی:

فیلمسازان مشکلات و زیبایی‌ها را در کنار یکدیگر ببینند

فیلمسازان مشکلات و زیبایی‌ها را در کنار یکدیگر ببینند
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان سینمایی گفت: در جامعه مشکلات و زیبایی‌ها در کنار هم وجود دارد و فیلسمازان می‌توانند با زوایای متفاوت و مختلفی به جریانات اجتماعی کشور نگاه کنند.

محمد خزاعی امشب ۲۹ شهریورماه، در افتتاحیه دومین جشن مهر سینمای ایران که در پردیس سینمایی پارک‌ بازار مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروز دومین جشن ملی سراسری مهر سینمای ایران به همت همکاران من در سازمان سینمایی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور و انجمن سینمای جوانان ایران درحال برگزاری است و باید از دست‌اندرکاران آن تشکر کنم.

وی با بیان اینکه من اهل خراسان و فرزند کاشمر هستم، بنابراین کامل با لهجه خراسانی آشنا هستم، افزود: حفظ اصالت‌ها، فرهنگ‌ها و تمدن‌ها مهمترین مسئله‌ای است که برای ما حائز اهمیت است و سینماگران باید به آن توجه داشته باشند و از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: فلسفه برگزاری جشن مهر سینمای ایران که در سراسر کشور شکل گرفته و ابداع این دوره از فعالیت سازمان سینمایی بود، مربوط به کشف استعدادهای سراسر کشور و دیدن ظرفیت‌های خوب استان‌هاست. ما در هر سال این مراسم را باشکوه‌تر برگزار خواهیم کرد و از فعالان حوزه سینما در طول یک‌سال گذشته تقدیر خواهیم کرد که حوزه‌های تولید، پژوهش، زیرساخت‌ها و... را در برمی‌گیرد.

خزاعی خاطرنشان کرد: جشن مهر سینمای ایران، جشن مهرورزی برای تمام کسانی است که در طول یک سال در عرصه سینما فعال بودند و اختتامیه این جشن با برگزیدگان سراسر استان‌ها، ۱۳ مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی بیان‌ کرد: در مسیر فرودگاه به سینما نکات جالبی را مشاهده کردم. در مقابل درب فرودگاه کودکی به زمین خورد و مادر با پدر دعوا می‌کرد که چرا مراقب بچه نبوده. سر خود را برگرداندم و مشاهده کردم که آن‌طرف‌تر باربری چمدان‌ها را جابه‌جا می‌کرد. طرف دیگر مامور نیروی انتظامی بازرسی می‌کرد و با کسی که عجله داشت درگیر بود. می‌خواهم بگویم که از تمام زوایا می‌توان به مردم‌ نگاه کرد و با آن‌ها گفت‌وگو کرد. چشم‌های ما سینما است و بستگی دارد که اندیشه ما چگونه باشد و چگونه نگاه کنیم.

رئیس سازمان سینمایی عنوان کرد: در جامعه نیز هم مشکلات وجود دارد و هم زیبایی‌ها؛ فیلسماز می‌تواند با زوایای متفاوت و مختلفی به جریانات اجتماعی کشور نگاه کند. وقتی با فیلمسازان جوان صحبت می‌کنم به شوخی به آن‌ها می‌گویم چرا برخی از آثار شما انقدر تلخ است؟ که آن‌ها می‌گویند چون شرایط اجتماعی کشور نابرابر است؛ چگونه در شرایط نابسامان می‌توان از پشتکار، رونق، افتخارات و دستاوردها بگوییم؟

ما به جامعه‌ای امیدوار و پرتوان احتیاج داریم

خزاعی ادامه داد: امروز ما به جامعه‌ای امیدوار، با نشاط و پرتوان احتیاج داریم. این یک شعار نیست بلکه چیزی است که اگر محقق شود، می‌تواند به ما در تمدن بزرگ جهانی که درحال شکل‌گیری است کمک‌ کند. امروز لازم است که سینماگران علاوه بر آسیب‌های اجتماعی و مشکلاتی که وجود دارد، نگاهی نیز به دستاوردهای بزرگ کشور و زیبایی‌های اطراف ما داشته باشند.

وی با بیان اینکه دومین مرتبه است که در خدمت سینماگران مشهد هستم، گفت: قول‌هایی داده بودم که باید بگویم در جلسه هفته گذشته شورای عالی سینما ۱۴ اقدام اساسی برای استان‌ها مصوب شده که در حوزه‌های رفاهی، زیرساخت و تولید، پژوهش و کادرسازی است و انشالله در روز اختتامیه مهر سینمای ایران اعلام خواهم کرد که تصور می‌کنم برای استان‌ها اتفاق بزرگی است.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: تمام امکانات در تهران متمرکز شده و این واقعیت است که شرایط تولید در استان‌ها خوب نیست. همچنین حمایت‌های لازم انجام نمی‌شود که دلایل مختلفی دارد اما خبرهای خوبی در راه است که برخی از آن‌ها در این ۲ سال محقق خواهد شد و برخی از آن‌ها شروع یک اتفاق برای آینده است.

خزاعی اضافه کرد: امیدوارم مشهد که همیشه پایگاه سینمای کشور بوده و هنرمندان بسیار شاخصی داشته و دارد، بتواند در عرصه فرهنگ و هنر درخشان ظاهر شود.

در پایان این مراسم از غلامحسین حیدری، محمدرضا موسوی، سید مهدی رضازاده، سعید محمودآبادی، علی عظیم‌زاده تهرانی، حجت خاکپور، مرتضی احمدی، روشنک سه‌قلعه‌گی، جواد ترابی‌مقدم، حمیدرضا گیلانی‌فر، حمزه ابراهیم‌زاده، هادی سالاری، امیرحجت سفرلی، مجید سیف‌العلمایی، علیرضا سبحانی، یاسر رزاقی، سید زاهد رئیسی، نسیم سهیلی، سید مصطفی حسینی، جمشید مجددی، احمد منصوری، عبدالرضا رحمانی‌نسب، میترا حیدرزاده، موسی حاجی‌نژاد، ماشالله شاهمرادی‌زاده، سعید ملتجی، حسن شهسوارپور، هادی سالاری به عنوان فعالان سینمای خراسان رضوی در یک سال گذشته تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha